Nowo wcielony okręt jest już 9-tą jednostką tego typu wprowadzoną do służby w Chinach. Jest on reprezentantem typu mającego osiągnąć liczebność nawet do 71 sztuk. Chiny zbudowały już 22 okręty w podstawowej wersji 056, oraz 33 w wersji 056A o zwiększonych zdolnościach zwalczania okrętów podwodnych. Jednak niektóre raporty donoszą o redukcji liczby tych stosunkowo niewielkich jednostek do około 60 sztuk, na rzecz zwiększenia liczby eskortowców oceanicznych. Są one budowane seryjnie przez 4 stocznie: Hudong-Zhonghua w Szanghaju, Huangpu w Guangzhou, Liaonan w Dalian, Wuchang w Wuhan.
Korwety tego typu o wyporności 1500 ton i autonomiczności 15 dni, są przeznaczone do działań na wodach przybrzeżnych i w chińskiej strefie wyłączności ekonomicznej. Ich masowa produkcja jest rezultatem dużego zapotrzebowania na tego rodzaju jednostki oraz ich stosunkowo niskiej ceny szacowanej na około 90-100 mln USD za okręt.
Atrakcyjna cena tego typu okrętu była jednym z czynników sukcesu eksportowego, (odniesionego przez ich zmodyfikowane warianty) jakim była sprzedaż, 4 jednostek dla Bangladeszu (typ C-13B) i 2 dla Nigerii (typ P18N). Warto dodać, że 2 okręty bardzo zbliżonego typu Pattani (typ P-15T) sprzedano Tajlandii w latach 2002-6 i uchodzą one za pierwowzór całego typoszeregu.
Nowa korweta zasili Flotę Morza Wschodniego a dokładnie 16. Flotyllę Fregat, bazującą właśnie w Xiamen.
Podpis: Tomasz Witkiewicz