Costa Fortuna wprowadza od zimy w sezonie 2020/21 dwie nowe, 14-dniowe trasy po Morzu Śródziemnym, co oznaczać będzie powrót włoskiej firmy do Turcji i Izraela. Obecność Costa w basenie Morza Śródziemnego będzie rosła wraz z dostawą dwóch nowych okrętów flagowych: Costa Smeralda i Costa Toscana (oba zasilane skroplonym gazem ziemnym).

Z kolei Costa Firenze będzie operować w Azji wcześniej niż oczekiwano, aby zaspokoić zwiększony popyt na rynku chińskim.

Zimą 2020/21 Costa Fortuna będzie oferować dwie nowe, 14-dniowe trasy, które oznaczają powrót Costa do Turcji i Izraela.

Pierwsza trasa, która rozpocznie się w Savonie 6 grudnia 2020 r., a następnie 7 lutego 2021 r., obejmuje Marsylię (Francja), Barcelonę (Hiszpania), Iráklion (Grecja), Izmir (Turcja), Stambuł (Turcja), Ateny (Grecja), Palermo i Neapol.

Druga trasa podróży, która rozpoczyna się także w Savonie w dniach 10 stycznia i 7 marca 2021 r., będzie przebiegała przez Marsylię (Francja), Barcelonę (Hiszpania), Iráklion (Grecia), Hajfię (Izrael), Kusadasi (Turcja), Palermo i Neapol.

Przez resztę sezonu zimowego Costa Fortuna będzie oferować tygodniowe trasy po zachodniej części Morza Śródziemnego, również w Walencji.

Prezes Costa Cruises Neil Palomba zaznacza, że strategia Costa na najbliższe lata opiera się na zrównoważonym rozwoju, a jednocześnie odpowiada rosnącym trendom popytu. Ccelem jest wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom gości.

„Z tego powodu pracujemy nad dalszym wzmocnieniem naszej obecności w basenie Morza Śródziemnego, czyniąc go bardziej niż kiedykolwiek naszym rodzimym regionem, oferując szereg tras dostosowanych do wszystkich potrzeb, zarówno pod względem czasu trwania, jak i przeznaczenia” – powiedział prezes Palomba.

Obecność Costa na Morzu Śródziemnym zostanie wzmocniona po przybyciu Costa Smeralda i Costa Toscana, dwóch nowych flagowców w budowie w stoczni Meyer w Turku w Finlandii o których niedawno pisaliśmy na Portalu Stoczniowym.

Od listopada 2019 roku Costa Smeralda będzie oferować tygodniowe rejsy po zachodniej części Morza Śródziemnego wraz z Costa Toscana, które mają wejść do służby w 2021 roku.

Te dwa statki będą zasilane skroplonym gazem ziemnym ( LNG), najczystszym paliwem kopalnym na świecie, zarówno w porcie, jak i na morzu, minimalizując w ten sposób wpływ na środowisko.

Kolejny statek floty, Costa Firenze, obecnie w budowie w stoczni Fincantieri w Marghera (Włochy), zostanie wprowadzony na rynek azjatycki wcześniej niż pierwotnie planowano. Costa Firenze i jej siostrzany statek Costa Venezia, który rozpoczął działalność na rynku w marcu tego roku, są pierwszymi statkami Costa zaprojektowanymi specjalnie na rynek chiński, gdzie włoska firma jako pierwsza rozpoczęła działalność w 2006 roku i obecnie jest liderem na rynku.

Aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie gości z Chin i Azji, po dostawie zaplanowanej na 30 września 2020 r. Costa Firenze będzie płynąć prosto do Chin; oznacza to, że nie będzie jednak operować na trasach Włoch, Francji i Hiszpanii, które uprzednio były planowane na październik 2020 r.

W wyniku tych zmian zimą 2020/21 Costa Mediterranea zastąpi Costa Fortuna, oferując te same trasy z Singapuru, które dają możliwość odkrywania Kambodży, Malezji i Tajlandii. Firma planuje także zmiany w programie Costa Victoria po 9 września 2020 r. oraz w programie karaibskim Costa Luminosa zimą 2020/21, które nie są już dostępne w systemie rezerwacji.

Podpis  ER