Kilka dni temu należąca do grupy stoczniowej Damen Shipyards spółka Damen Cruise podpisała kontrakt na budowę statku wycieczkowego dla norweskiego armatora SeaDream Yacht Club. Będzie to pierwszy wycieczkowiec zbudowany przez grupę Damen w historii holdingu.

Statek będzie mierzył 155 metrów długości i znajdzie się na nim 110 luksusowych apartamentów dla gości. Według zapowiedzi, budowa ruszy w październiku tego roku, a gotowa jednostka ma zostać przekazana armatorowi we wrześniu 2021 roku i już w pierwszym roku eksploatacji ma zawinąć do portów siedmiu kontynentów. Statek, który w informacjach prasowych nazwano Mega Yacht, będzie przystosowany do żeglugi w różnych warunkach, w tym tropikalnych oraz polarnych. Dlatego też jednostka będzie spełniała standardy klasy lodowej Polar Code 6.

Może Cię zainteresować:

Nowy flagowiec Costa Cruises za prawie miliard dolarów zwodowany w Finlandii

Kilka dni temu należąca do grupy stoczniowej Damen Shipyards spółka Damen Cruise podpisała kontrakt na budowę statku wycieczkowego dla norweskiego armatora SeaDream Yacht Club. Czytaj dalej

Armator SeaDream Yacht Club z siedzibą w stolicy Norwegii budowę luksusowego statku powierzył spółce Damen Cruise. To utworzona w ubiegłym roku spółka-córka holdingu stoczniowego Damen Shipyards. Stoczniowa grupa podała w komunikacie, że jednostkę zbuduje rumuński zakład przemysłowy Damen Shipyards Mangalia w Rumunii. Przedstawiciele koncernu podkreślają, że pozyskanie tego kontraktu ma charakter historyczny, ponieważ Mega Yacht dla norweskiego armatora będzie pierwszym statkiem wycieczkowym wyprodukowanym przez Damen w historii morskiej firmy. Wcześniej stocznie grupy Damen uczestniczyły w budowie statków wycieczkowych, np. dostarczając częściowo wyposażone kadłuby innym stoczniom, ale tym razem spółka Damen Cruise zbuduje kompletną jednostkę „pod klucz”.

Grupa Damen podkreśla w oficjalnych komunikatach, że liczy na to, że spółka Damen Cruise stanie się długoterminowym partnerem dla armatorów morskich działających w branży wycieczkowej. Damen ma tę zaletę, że dysponuje potężnym potencjałem przemysłowym, nie tylko produkcyjnym, ale również remontowo-modernizacyjnym. Dlatego grupa może wspierać swoich klientów w całym cyklu życia statków wycieczkowych, z wykorzystaniem zakładów remontowych zlokalizowanych na całym świecie.

Podpis: am