O sześć proc. więcej towarów niż w ub.r. obsłużyły spółki przeładunkowe w zespole portów Szczecin-Świnoujście w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2018 r. – podał Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

W komunikacie ZMPSiŚ zaznacza, że rosną zwłaszcza przeładunki węgla i rudy, a także innych towarów masowych oraz drobnicy i ropy. Przeładunek węgla wzrósł aż o 41 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2017 r. O 15 proc. urósł przeładunek innych towarów masowych. W okresie styczeń-kwiecień br. przez morskie porty w Szczecinie i Świnoujściu przeszło o 3 proc. więcej rudy. Wzrost przeładunku ropy jest niewielki i wynosi 0,2 proc. w stosunku do okresu styczeń-kwiecień w ub.r.

Adam Meller: zamierzamy pobić kolejny rekord.

Duży spadek odnotowano w przeładunkach zbóż – o 50 proc. Spadek dotknął też przeładunek kontenerów. Wynosi on cztery proc.

W sumie przez cztery pierwsze miesiące br. w portach morskich Szczecin-Świnoujście przeładowano 9 039,2 tys. ton towarów.

Zarząd tych portów obecnie prowadzi sześć projektów inwestycyjnych. Ich wartość przekracza 1,5 mld zł. Spółka zaznacza w komunikacie, że chodzi przede wszystkim o modernizację, rozbudowę oraz rozwój infrastruktury portowej. Dotyczy to również poprawy dostępności do portów. W tym przypadku chodzi o pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m oraz o inwestycje kolejowe, drogi oraz użeglownienie Odrzańskiej Drogi Wodnej. Zarząd portów liczy, że inwestycje pozwolą na wygenerowanie stałego wzrostu obsługiwanych towarów.

Port Gdańsk może być największym portem przeładunkowym na Bałtyku. Rekordowe inwestycje.

Źródło: ZMSiŚ SA