„Przeładunki gotowych paliw płynnych w gdyńskim porcie wykazują wyraźną tendencję wzrostową. I kwartał 2021 roku okazał się być rekordowy. W okresie styczeń-marzec 2021 r. przeładowane zostało 561 mln 375,49 tys. ton, co w porównaniu do wyniku z tego samego okresu w 2020 r. – 412 mln 337,44 tys. ton – jest wzrostem o 36,14 proc.” – podał kierownik działu marketingu i komunikacji korporacyjnej ZMPG Marcin Wojciechowski.
Podkreślił, że do takiego wzrostu przeładunku gotowych paliw płynnych przyczyniło się głównie wzmocnienie współpracy między Zarządem Morskiego Portu Gdynia a spółką PERN.
Należąca do PERN Baza Paliw w Dębogórzu (powiat pucki), skomunikowana rurociągiem bezpośrednio z terminalem paliw płynnych w Porcie Gdynia, powiększyła się o dwa nowe zbiorniki po 32 tys. m sześc. każdy. Dzięki tej rozbudowie pojemość magazynowa bazy wzrosła do prawie 260 tys. m sześc. Niedługo ruszy budowa kolejnego zbiornika, którego oddanie do użytku zaplanowane jest na przyszły rok.
„Nasz paliwowy hub morski – terminal produktów naftowych w Dębogórzu – to jeden z filarów zdywersyfikowanego systemu zaopatrywania Polski w paliwa płynne. Umożliwiamy klientom import paliwa na dużą skalę drogą morską z dowolnego regionu świata” – powiedział w komunikacie prasowym prezes PERN Igor Wasilewski.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia we współpracy z PERN realizuje inwestycje na stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych (SPPP). Decyzję o wdrożeniu programu inwestycyjnego mającego na celu modernizację SPPP w porcie ZMPG podjął w 2017 r.
„Stanowisko Przeładunku Paliw Płynnych, umiejscowione przy falochronie, wyposażone zostało w nowy nalewak wraz z fundamentem i instalacjami przynależnymi, który do użytkowania został oddany w marcu 2020 r.” – podał Wojciechowski.
W kwietniu br. roku ogłoszono natomiast przetarg na podwyższenie istniejącego Morskiego Ramienia Przeładunkowego R203 na terminalu paliwowym w Porcie Gdynia za pomocą stalowego adaptera.
Źródło: PAP