Enter your email address below and subscribe to our newsletter

BAE Systems zwodowało piąty okręt podwodny typu Astute dla Royal Navy

21.04. odbyło się wodowanie okrętu podwodnego HMS Anson. Jest to piąty z siedmiu budowanych dla Royal Navy okrętów podwodnych typu Astute. Inauguracja była szczególnym momentem dla stoczni w Barrow, która świętuje 150-lecie istnienia oraz długą i owocną współpracę z Royal Navy.

HMS Anson o napędzie atomowym, wypiera 7800 ton w zanurzeniu, osiąga długość 97 metrów i szerokość 11,3 metra, rozpocznie teraz kolejną fazę testów które pozwolą wejść jednostce do użytku, zanim w przyszłym roku opuści Barrow i przejdzie próby morskie z Royal Navy.

Według Stevea Timmsa, dyrektora zarządzającego BAE Systems, wodowanie stanowi ważny kamień milowy w programie Astute, a widok Ansona wchodzącego do wody w tak zaawansowanym stanie jest namacalnym dowodem ciężkiej pracy wszystkich osób związanych z budową przez ostatnie lata. Projektowanie i budowa okrętów podwodnych z napędem jądrowym jest przedsięwzięciem narodowym, a dni takie jak ten przynoszą ogromne poczucie dumy pracownikom i partnerom biorących udział w brytyjskim łańcuchu dostaw.

Okręty typu Astute są największymi i najbardziej zaawansowanymi okrętami podwodnymi, jakie kiedykolwiek zbudowano dla Królewskiej Marynarki Wojennej. Mierzące 97 metrów długości okręty mogą okrążyć kulę ziemską w zanurzeniu, produkując własny tlen i wodę pitną.

Pierwsze cztery okręty podwodne tego typu: HMS Astute, HMS Ambush, HMS Artful i HMS Audacious, zostały już przekazane dla Royal Navy, a kolejne dwie jednostki są obecnie budowane.

BAE Systems współpracując z Submarine Delivery Agency oraz Rolls-Royce, jest również członkiem Dreadnought Alliance, pomagając w dostarczeniu kolejnych brytyjskich atomowych okrętów podwodnych. Dwie z czterech jednostek są obecnie w trakcie budowy, a pierwszy z nich ma wejść do służby na początku 2030 roku.

W stoczni Barrow nad programami Dreadnought i Astute pracuje około 10 000 osób. Aby zrealizować tak złożone programy, nadal inwestuje się i rozwija w pracowników, oraz rekrutuje nowe talenty. W ciągu najbliższych pięciu lat stocznia planuje zatrudnić ponad 200 absolwentów i 1 500 praktykantów.

Podpis: MD

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis