Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Inwestycja DFDS w elektryczne promy

Operator logistyczny i przewoźnik promowy DFDS ogłosił w połowie tego miesiąca inwestycję wartości 1 mld euro dotyczącą budowy sześciu elektrycznych promów zasilanych bateriami, których zadaniem będzie obsługa tras na kale La Manche. Te innowacyjne jednostki będą przewozić pasażerów i towary między Wielką Brytanią a Unią Europejską.

Zgodnie z zaprezentowanym przez firmę harmonogramem pierwsze dwa promy będą gotowe w 2030 r. Pozostałe mają zostać zbudowane do 2035 r. 

To ważny krok w kierunku dekarbonizacji transportu przez kanał La Manche. Ze względu na stosunkowo niewielką odległość między Wielką Brytanią a Francją, trasy te są optymalne dla elektrycznego transportu promowego. Elektryfikacja naszej floty na kanale La Manche będzie kluczowym elementem osiągnięcia naszych celów klimatycznych i przyspieszenia przejścia do bardziej ekologicznej przyszłości dla branży żeglugowej.

Torben Carlsen, dyrektor generalny DFDS

Kanał La Manche jest jednym z najbardziej ruchliwych korytarzy żeglugowych na świecie, odpowiadając za 33% handlu między UE a Wielką Brytanią. DFDS, port w Dover, port w Boulogne-Calais i port w Dunkierce zobowiązały się do współpracy w celu dekarbonizacji ruchu morskiego w Cieśninie Dover, zgodnie z protokołem ustaleń z 15 marca 2023 roku.

DFDS współpracuje z ekspertami w dziedzinie technologii akumulatorów, projektowania i elektryfikacji w celu projektowania tych elektrycznych jednostek. Trzy z nich będą pływały pod francuską banderą, zapewniając bezpieczeństwo i wydajność przy minimalnym wpływie na środowisko. Firma ściśle współpracuje także z władzami krajowymi, partnerami infrastrukturalnymi i dostawcami energii, aby zapewnić odpowiednie zasilanie i infrastrukturę dla nowych promów.

Zielona transformacja nie jest czymś, co możemy osiągnąć samodzielnie. Bez wystarczającego zasilania na lądzie i infrastruktury ładowania w portach, nie możemy obsługiwać statków. Cieszę się, że mamy wspólną ambicję z rządami po obu stronach kanału La Manche, aby stworzyć zielone korytarze transportowe.

Torben Carlsen, dyrektor generalny DFDS

W 2023 roku DFDS uruchomił strategię „Moving Together Towards 2030”, która ma na celu osiągnięcie zeroemisyjności do 2050 roku i wprowadzenie sześciu ekologicznych promów do końca 2030 roku, w tym dwóch elektrycznych dla kanału La Manche.

DFDS posiada obecnie pięć promów które pływają pod francuską banderą. Jednostki te obsługują trasę Dunkierka-Dover. Przewoźnik zatrudnia 1200 osób we Francji, w tym 800 marynarzy. W Wielkiej Brytanii DFDS wspiera inicjatywy dekarbonizacji portów i sektora żeglugi, współpracując z władzami i partnerami w celu przyspieszenia tych działań.

Autor : Mariusz Dasiewicz

https://portalstoczniowy.pl/category/porty-logistyka/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Austal: budujemy okręty i wspieramy lokalną społeczność

    Austal: budujemy okręty i wspieramy lokalną społeczność

    Od lat Austal kojarzy się przede wszystkim z nowoczesnym przemysłem okrętowym i współpracą z siłami morskimi państw sojuszniczych. Dla firmy równie ważne pozostaje jednak zaangażowanie w życie lokalnych społeczności w Australii Zachodniej.

    Austal i wsparcie lokalnej społeczności

    Od ponad dekady pracownicy Austal oraz fundusz Austal Giving wspierają działalność The Hospital Research Foundation Group, która finansuje badania nad chorobami sercowo-naczyniowymi, cukrzycą oraz nowotworami, w tym rakiem prostaty. Jednym z najnowszych projektów objętych wsparciem jest praca dr. Aarona Beasleya z Edith Cowan University (ECU), skoncentrowana na poprawie metod leczenia zaawansowanego czerniaka.

    Czytaj więcej: John Rothwell ustępuje ze stanowiska prezesa Austal

    Wsparcie badań medycznych – The Hospital Research Foundation

    Austal akcentuje, że odpowiedzialność biznesu nie kończy się na bramie stoczni. Firma chce być postrzegana nie tylko jako producent okrętów, lecz także jako partner, który realnie wzmacnia potencjał lokalnej społeczności poprzez długofalowe wspieranie badań ratujących życie.

    Mathew Preedy, dyrektor operacyjny Austal oraz przewodniczący Austal Giving, podkreśla, że dla firmy kluczowe znaczenie ma realny wpływ tych działań na przyszłość:

    „Widzimy, jaką różnicę może przynieść nasze wsparcie dla przyszłych pokoleń. Dlatego tak mocno zachęcamy pracowników do angażowania się w inicjatywy charytatywne oraz wspieramy organizacje takie jak The Hospital Research Foundation” – zaznacza.

    Tak trochę prywatnie: nigdy wcześniej nie natknąłem się w mediach na wiadomość o tak szerokim zaangażowaniu zakładu stoczniowego w projekty medyczne, co samo w sobie wydało mi się wyjątkowo ciekawe. Przemysł okrętowy zwykle kojarzy się z ciężką pracą, stalą i precyzją inżynierską, lecz w tym przypadku widać coś znacznie więcej – autentyczną troskę o lokalną społeczność. Piszę o tym nie bez powodu, bo sam od 35 lat zmagam się z cukrzycą typu 1. Dlatego każde wsparcie badań nad chorobami przewlekłymi oraz sercowo-naczyniowymi szczególnie do mnie przemawia i budzi szczerą wdzięczność.