Niemcy otwierają pierwszy terminal FSRU w Wilhelmshaven   

15 grudnia do niemieckiego portu w Wilhelmshaven weszła pierwsza pływająca jednostka FSRU, który ma zostać uruchomiony za kilka tygodni. Szybkość, z jaką RFN zbudowała i połączyła swój pierwszy terminal FSRU Hoegh Esperanza, pokazuje determinację i skuteczność niemieckich władz w zastąpieniu rosyjskiego gazu.  

17 grudnia odbyła się ceremonia otwarcia pływającego terminala FSRU w Wilhelmshaven na którą został zaproszony kanclerz niemiec Olaf Scholz. W ceremonii uczestniczyli również, minister gospodarki Robert Habeck, minister finansów Christian Lindner oraz premier Dolnej Saksonii Stephan Weil.

FSRU został wcześniej załadowany około 165 tys. m³ LNG w Hiszpanii, co wystarczy do zaopatrzenia około 50-80 tys. niemieckich gospodarstw domowych przez rok. W ślad za tym mają pojawić się kolejne pływające terminale LNG.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/autonomiczny-system-treningowy-w-zakresie-zwalczania-okretow-podwodnych/

Przełomowa budowa terminala FSRU pokazuje, że Niemcy potrafią działać szybko w kryzysowych momentach. Terminal budowano od maja do listopada tego roku i ma zapewnić niemieckiej gospodarce ponad 5 mld m³ gazu w ciągu jednego roku. Nowy terminal pokryje 6 proc. niemieckiego zapotrzebowania na gaz ziemny.

Szybkość, z jaką to zbudowaliśmy, powinna być wzorem dla przyszłych budów niemieckiej infrastruktury. Powinniśmy wyciągnąć lekcję z przeszłości, a ten projekt powinien w przyszłości służyć jako wzór do uniezależniania się od pojedynczych dostawców gazu.

Kanclerz Niemiec, Olaf Scholz

Znaczna część pracy w zabezpieczeniu dostaw życiodajnej niemieckiej maszyny przemysłowej postępowała z dużą szybkością. 26 km rurociągu łączącego nowy terminal z istniejącymi sieciami ułożono zaledwie w ciągu pięciu miesięcy. Niemcy mają nadzieję, że do końca przyszłego roku będą dysponować mocą importową na poziomie 30 mld m³.

Inwazja Rosji na Ukrainę oraz sabotaż na rurociągi Nord Stream, zmusiły Niemcy, które przez dziesięciolecia korzystały z obfitych dostaw rosyjskiego gazu, do szukania alternatywnych źródeł energii z innych regionów świata.

Czytaj też: https://portalstoczniowy.pl/rozpoczecie-budowy-drobnicowcow-przyjaznych-dla-srodowiska/

Pomimo swojego bogactwa i potęgi przemysłowej wynikającej ze statusu największej gospodarki Europy, Niemcy często były krytykowane za opieszałość w budowaniu infrastruktury. Złe zarządzanie i napotykane trudności często działały jak hamulce dla niemieckiej gospodarki.

Nieustannie opóźniane projekty, takie jak nowe lotnisko w Berlinie, otwarte o dekadę za późno z niewystarczającą przepustowością, czy nowy węzeł komunikacyjny dla miasta Stuttgart, stały się synonimem niezdolności niemieckiego słonia do tańca.

Źródło: Reuters

.pl/category/offshore-energetyka/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.

    Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej

    Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.

    Kontekst incydentu

    Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.

    Deklaracje Teheranu

    Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.

    Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.


PolskiplPolskiPolski