Źródła branżowe, do których dotarł portal Jane’s wskazują, że jeżeli wszystko pójdzie dobrze, to kontrakt na nowe okręty może zostać podpisany nawet pod koniec lutego lub na początku marca. Nie jest to jednak pewne, gdyż w dalszym ciągu pozostaje kilka spraw i decyzji, które nie zostały jeszcze do końca wynegocjowane. W szczególności chodzi o podział prac przy budowie każdej z jednostek.
[powiazane1]
Szacuje się, że nadchodząca umowa będzie warta około 1,2 mld dolarów amerykańskich i będzie uwzględniać również pakiety wsparcia oraz szkolenia dla wszystkich trzech okrętów. Kilka lat temu, w grudniu 2011 roku Indonezja podpisała kontrakt z DSME na trzy okręty podwodne o napędzie konwencjonalnym typu 209/1400. Dwa z nich zostały już dostarczone i służą w indonezyjskiej flocie, podczas gdy trzeci oczekuje zwodowania na terenie stoczni PT PAL w mieście Subaraya.
Z dokumentów, do których dotarł Jane’s wynika, że pierwszy z nowej puli okrętów (i jednocześnie czwarty typu Nagapasa) zostanie zbudowany nie w stoczni PT PAL, a w koreańskich zakładach Okpo w Korei Południowej. Indonezja zaproponowała, że spośród sześciu modułów nowej jednostki dwa zostaną zbudowane w stoczni w Subaraya, a następnie przetransportowane do Okpo na finalny montaż.
[powiazane2]
Okręty podwodne typu Nagapasa są jednostkami o napędzie spalinowo-elektrycznym, będącymi pochodną niemieckich okrętów typu 209, konstruowanych w Korei Południowej pod nazwą Chang Bogo. Pierwsze jednostki tego typu, jeszcze w starszej wersji 209/1200 weszły do służby w południowokoreańskiej flocie w latach 1993-2001 (łącznie dziewięć okrętów) i realizują zadania do dzisiaj.
Podpis: km