Jak wynika z oświadczenia, oprócz powyższego, do znajdującego się w prowincji Jiangsu terminala LNG Rudong w ciągu ostatniego roku zawitało 85 jednostek transportujących LNG zostawiając łącznie 6,5 mln ton skroplonego gazu. Jest to również najlepszy wynik w historii terminala i oznacza, że gazoport działał w tym okresie na pełnych obrotach. Zakład w Rudong dostarczył w zeszłym roku 9,2 miliarda metrów sześciennych gazu do sieci przesyłowej, co stanowi wzrost o 49 procent w porównaniu z rokiem 2017 i czyni go to również najbardziej obciążonym terminalem LNG w Chinach.
[powiazane1]
W osobnym oświadczeniu firma China National Offshore Oil Corp (CNOOC) stwierdziła z kolei, że jej terminal importowy LNG Zhejiang, położony w nadmorskim mieście Ningbo, przyjął w zeszłym roku 80 jednostek, które dostarczyły surowiec o łącznej wadze 5,47 mln ton. Oznacza to wzrost o 52 procent w porównaniu z 2017 rokiem.
Chińska Republika Ludowa, będąc drugim największym importerem LNG na świecie, w ubiegłym roku nadal zwiększała import tego paliwa osiągając tym samym nowy rekord. W okresie styczeń-listopad 2018 import LNG wzrósł o 43,6 procent do 47,52 milionów ton, wynika z danych Generalnej Administracji Celnej. Działania te związane są z potrzebą dywersyfikacji nośników energii dla chińskiej gospodarki oraz zmniejszenia jej emisyjności w kontekście walki z zanieczyszczeniem środowiska naturalnego, a zwłaszcza powietrza.
[powiazane2]
Przedsiębiorstwo PetroChina z siedzibą w Pekinie należy do państwowego konglomeratu China National Petroleum Corporation (CNPC) i jest drugim największym w Chinach producentem ropy naftowej. Oprócz działalności w obszarach związanych z ropą i importem LNG, PetroChina zajmuje się eksploracją, produkcją, przetwarzaniem gazu ziemnego oraz różnorodnych chemikaliów.
Podpis: km