DS Consulting – firma, z którą ZMPG podpisał umowę o współpracy – specjalizuje się w doradztwie dla podmiotów publicznych. Na rynku istnieje od 21 lat.
„Mamy wielką satysfakcję, że będziemy mogli brać udział w projekcie tak ważnym dla regionu i całego kraju. Od lat z sukcesami wspieramy podmioty sektora publicznego w przygotowaniu dużych projektów infrastrukturalnych, pomagając w analizach przedrealizacyjnych, pozyskaniu finansowania i negocjacjach z partnerami biznesowymi. Pracować będziemy wspólnie z naszymi podwykonawcami: firmą Wuprohyd z Gdyni oraz warszawską kancelaria prawną dr. Rafała Cieślaka specjalizującą się w problematyce partnerstwa publiczno-prywatnego” – powiedział prezes DS. Consulting Rafał Szporko.
W ramach zawartej umowy DS Consulting przeprowadzi analizy przedrealizacyjne (w tym studium wykonalności) oraz zapewni stałe doradztwo transakcyjne, które obejmować będzie zagadnienia ekonomiczne, finansowe, rynkowe, techniczne i prawne.
„DS Consulting będzie współpracować z ZMPG ponad cztery lata. W tym czasie firma będzie wspierać Zarząd Portu w rozmowach z potencjalnymi partnerami, przygotowaniu wniosków o finansowania, tworzeniu dokumentacji dotyczącej umów w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego z poszczególnymi kontrahentami. Liczymy na to, że współpraca zwiększy kompetencje naszego zespołu, co pozwoli trwale i skutecznie negocjować kontrakty biznesowe na dużą skalę. Również nasz partner, dzięki projektom portowym, będzie mógł zdobywać coraz bardziej lukratywne zlecenia. Nasza współpraca przysłuży się Portowi Gdańsk, Aglomeracji Gdańskiej i całej polskiej gospodarce” – powiedział wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury Marcin Osowski.
W maju tego roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zaprezentował ostateczna koncepcję inwestycji. Finalnie Port Centralny ma być kompleksem od 6 do 8 terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.
Na ok. 410 hektarach ma znaleźć się terminal kontenerowy, pasażerski, offshore, LNG czy przestrzeń stoczniowa. Inwestycja ma zostać zrealizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
„Uważamy, że budowa tak złożonej infrastruktury musi opowiadać na zapotrzebowanie rynku. Chcemy, by to prywatni inwestorzy określili, jakie terminale powinny się tu znaleźć. Z drugiej strony chcemy zapewnić zarówno naszym przyszłym kontrahentom, jak i sobie, profesjonalne doradztwo projektu w takiej formule. Dlatego podpisaliśmy dziś umowę ze specjalistami w dziedzinie partnerstwa publiczno-prywatnego” – powiedział prezes ZMPG Łukasz Greinke.
Podpis ER