„Da Chang”, statek na którego pokładzie znajduje się maszyna drążąca tunel pod Świną „TBM”, wszedł wczoraj do Świnoujścia.
W najbliższy piątek maszyna przejdzie kontrolę celną która potrwa około 5 dni gdzie będzie sukcesywnie rozładowywana i przewożona na specjalnych platformach w pobliże komory startowej. Proces ten ma potrwać 2-3 miesiące, a drążenie tunelu rozpocznie się wiosną przyszłego roku.
Tunel powstanie na zlecenie miasta Świnoujście, w imieniu którego rolę inwestora zastępczego pełni GDDKiA w Szczecinie. Wykonawcą jest konsorcjum firm Porr, Porr Bau GmbH, Gulemark i Energopol Szczecin. Kontrakt ma wartość 793 mln zł.
Tunel połączy wyspy Uznam i Wolin. Cała przeprawa drogowa będzie miała 3,4 km długości, z czego tunel w części drążonej 1,4 km i kolejnych ok. 300 m na odcinkach początkowych, które będą wykonane metodą odkrywkową.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.