Uroczystość wcielenia do linii nowych jednostek miała miejsce w porcie Chattogram (znanym też jako Chittagong). Flotę zasiliły fregaty BNS Umer Farroq (F16) i BNS Abu Ubaidah (F19) chińskiego typu 053H3/Jiangwei II, korweta BNS Prottasha (F114) typu C-13B oraz dwa katamarany hydrograficzne BNS Darshak (H581) i BNS Tallashi (H582).
Fregaty pochodzą z chińskiego demobilu i służyły wcześniej pod nazwami Lianyungang (522) i Jiaxing (521) w tej flocie od 1998 i 1999 roku. Bangladesz je odkupił i odebrał rok temu w grudniu i poddał koniecznemu remontowi (we wrześniu 2019 dokupił kolejną parę). Korweta jest jednostką nową należącą do typu będącego patrolowym, pozbawionym zdolności ZOP, wariantem chińskiego typu 056. Bangladesz użytkuje już 3 takie jednostki a nowa korweta jest ostatnią z zamówionej serii.
Kutry hydrograficzne należą do typu zaprojektowanego przez stocznię marynarki Khulna Shipyard we współpracy z australijskim biurem Global Marine. Są to katamarany o długości 32,8 m., szerokości 8,4 m., zanurzeniu 1,65 m, napędzane dwoma silnikami wysokoprężnymi Cummins o mocy po 600 KM każdy. Ich zasięg wynosi 415 mil morskich przy prędkości 12 węzłów. Jednostki te są przeznaczone do wykonywania badań w rejonach płytkowodnych i ścieśnionych. Ich koszt wyniósł 22 corore taka tj. około 2,6 mln USD za kuter, co jest wynikiem zastosowania importowanych zachodnich elementów wyposażenia hydrograficznego.
Podpis: Tomasz Witkiewicz