Informując o obsadzie stanowiska szefa Orlen China, koncern wspomniał, że zadaniem tej spółki jest bezpośrednia sprzedaż jego produktów, a tym samym wzmocnienie jego pozycji na – jak to określił – „perspektywicznym chińskim rynku” oraz w sąsiednich krajach.
„Stanowisko prezesa Orlen China, spółki z Grupy Orlen pełni Jarosław Baran. To ceniony menadżer z wieloletnim doświadczeniem, zdobytym głównie na rynku azjatyckim” – oznajmił w poniedziałek PKN Orlen. Jak podano w komunikacie, nowy szef chińskiej spółki Grupy Orlen od ponad 10 lat mieszka i pracuje na terytorium Chińskiej Republiki Ludowej – jest absolwentem Suzhou University (specjalność: Kultura Chin, Chiński Język i Literatura), Albertus Magnus College (MBA Leadership) oraz Central Connecticut State University (MBA, Ekonomia).
„To specjalista głównie w obszarze analiz rynkowych działalności gospodarczej w Chinach i w innych państwach azjatyckich. Posiada szerokie kompetencje w zakresie sprzedaży, zarządzania procesami produkcyjnymi oraz w zarządzaniu finansami na terytorium Chin. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując m.in. na stanowiskach kierowniczych w Ryerson, ATLAS, UTC, Pratt and Whitney oraz Sikorsky Aircraft” – podkreślił PKN Orlen, prezentując sylwetkę Jarosława Barana.
Koncern zaznaczył jednocześnie, że utworzona w ubiegłym roku spółka Orlen China „stała się centrum kompetencji sprzedażowych (w tym e-commerce), marketingowych, logistycznych i spedycyjnych na rynku chińskim”. Spółka zarejestrowana w mieście Suzhou na wschodzie Chin, jak podano w komunikacie, obecnie prowadzi działalność głównie w prowincji Jiangsu i prowincjach sąsiadujących.
PKN Orlen podkreślił, że prowincja Jiangsu zamieszkiwana jest przez ponad 80 mln ludzi i „stanowi ważny chiński ośrodek o charakterze przemysłowym, z rozwiniętym przemysłem maszynowym, elektronicznym i samochodowym”. „Prowincja posiada również 150 stref rozwoju i jest liderem w ich tworzeniu. Strefy te koncentrują bezpośrednie inwestycje zagraniczne, międzynarodowy handel oraz innowacje technologiczne” – wskazał koncern.
Jak przekazał PKN Orlen, produkty Grupy Orlen oferowane są w Chinach od 2016 r. Koncern wspomniał jednocześnie, że pierwszy etap działalności Orlen China „objął sprzedaż olejów silnikowych, które do tej pory dystrybuowane były w Chinach za pośrednictwem zewnętrznych partnerów”. „Według szacunków koncernu, zmiana modelu sprzedaży produktów pozwoli w najbliższych trzech latach wygenerować znacznie większy zysk operacyjny niż w przypadku kontynuowania wcześniejszego modelu handlowego” – ocenił PKN Orlen.
W czerwcu 2020 r. PKN Orlen ogłosił, że w drugiej połowie roku otworzy spółkę Orlen China. Już wtedy zapowiadał, że pierwszy etap jej działalności obejmie sprzedaż olejów silnikowych.W połowie 2020 r. PKN Orlen informował, że Grupa Orlen obecna jest w 116 państwach na 6 kontynentach, a w Azji produkty koncernu sprzedawane są w 20 krajach przez kilka spółek należących do Grupy Orlen, m.in. Orlen Oil.
Źródło: PAP