15 kwietnia br. statek został przekazany Armatorowi i niebawem po mobilizacji rozpocznie regularny serwis w norweskim sektorze Morza Północnego.
Statek Cooper Viking przeznaczony jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego i jest ostatnim statkiem tego typu dostarczonym przez Remontową Shipbuilding w okresie kryzysu i pandemii.
Cooper Viking spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilany LNG lub lekkim olejem okrętowym – MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na nim układ zasilania bateryjnego, co plasuje go na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów, pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.
Cooper Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Na statku zainstalowano również system do zwalczania pożarów obiektów obcych klasyfikowany jako Fi-Fi -2 jak również do zwalczania rozlewów olejowych certyfikowany wg przepisów NOFO.
Statek zbudowany według zmodernizowanego projektu Wärtsilä VS 4411 DF, pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV-GL pływać będzie pod norweską flagą narodową.
REMONTOWA Shipbuilding , po raz kolejny wpisała na listę swoich referencji, projekt stanowiący o wysokiej pozycji i właściwych kompetencjach w sektorze offshore i morskich farm wiatrowych, których proces budowy na rynkach światowych już się rozpoczął i z pewnością jest kolejną szansą dla przemysłu okrętowego w naszym kraju.
Źródło: stocznia Remontowa Shipbuilding