Należący do greckiego armatora Oceanus LNG Alpha LLC, gazowiec Corcovado LNG jest zbudowanym w 2014 roku w Korei Południowej przez stocznię Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering standardowym przedstawicielem swej klasy. Jednostka ta ma długość 294 m, szerokość 44 m i zanurzenie 12,5 m. Jej nośność wynosi 89 624 DWT, pojemność brutto 103 905 jednostek, pojemność netto 31 172 jednostki, wyporność bez ładunku 33 031 ton. Statek może przewozić do 160 101 m3 LNG. Statek napędzany jest przez siłownię składającą się z 4 silników wysokoprężnych Wärtsilä/Hyundai 9L50DF o łącznej mocy 34 200 kW, napędzających jedną śrubę i zapewniających mu prędkość 19,5 węzła. Operatorem jednostki, zarejestrowanej pod banderą maltańską z portem macierzystym La Valetta, jest TMS Cardiff Gas Ltd.
Obecna dostawa była realizacją kontraktu spot, a skroplony gaz został załadowany na statek w amerykańskim terminalu Freeport w Teksasie. Corcovado LNG przywiózł do Polski około 150 000 m3 LNG co odpowiada 68 000 ton LNG i 86 mln m3 gazu po regazyfikacji.
W bieżącym roku świnoujski terminal przyjął 28 „metanowców” z czego aż 9 było realizacją kontraktów spot. W całej historii terminalu na 141 dostaw 39 opartych było na tego rodzaju kontrakcie krótkoterminowym.
Autor: TW