Kolejny model Sunreef Yachts

Stocznia Sunreef Yachts z dumą ogłasza podpisanie kontraktu na budowę drugiego modelu wielokadłubowego superjachtu 100 Sunreef Power. Nowoczesny katamaran wyróżnia się transatlantyckim zasięgiem, niezrównaną przestrzenią na pokładzie oraz najwyższym komfortem podczas długich rejsów.

Wygodne zakwaterowanie dla łącznie 12 gości zapewni 6-kabinowa aranżacja wnętrz. Spersonalizowany projekt wnętrz obejmuje między innymi obszerną kabinę armatorską na głównym pokładzie. Umiejscowiona w dziobowej części pokładu kabina zaoferuje panoramiczne widoki i prywatny dostęp do tarasu dziobowego. Na pokładzie głównym znajdować się będzie także część jadalna i wypoczynkowa z barem.

Na prośbę właściciela druga jednostka 100 Sunreef Power będzie posiadała pokład słoneczny, wyposażony w przeszkloną strefę relaksacyjną.

Obszernej wielkości kokpit rufowy jachtu cechuje duża platforma hydrauliczna i garaż, mogący pomieścić 2 skutery wodne wraz z miejscem do tankowania oraz szeroką selekcję sprzętów wodnych.

Katamaran napędzany będzie dwoma silnikami, każdy o mocy 1300 KM, które zapewniają optymalne spalanie paliwa oraz imponujące osiągi.

Aby uzyskać więcej informacji na temat modelu 100 Sunreef Power, zachęcamy do kontaktu z zespołem Sunreef Yachts.

Źródło: Sunreef Yachts

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    Ogłoszona 5 grudnia decyzja sekretarza marynarki Stanów Zjednoczonych przesądziła o kierunku dalszych prac nad nowymi okrętami desantowymi średniej wielkości. W postępowaniu dotyczącym programu LSM, US Navy wskazała jako zwycięzcę europejski koncern Damen, którego propozycja najlepiej odpowiadała przyjętym założeniom operacyjnym i harmonogramowym.

    Projekt LST-100 w programie LSM US Navy

    Podstawą oferty niderlandzkiej grupy stał się projekt LST-100, który zostanie zaadaptowany na potrzeby amerykańskiej floty. Zgodnie z deklaracjami strony wojskowej, pierwsze prace stoczniowe mogłyby ruszyć w 2026 roku, co przy zachowaniu zakładanego tempa realizacji umożliwiłoby przekazanie pierwszej jednostki do służby w 2029 roku. Skala programu zakłada pozyskanie docelowo około 35 okrętów, przeznaczonych zarówno dla US Navy, jak i Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych.

    Istotnym elementem amerykańskiego podejścia do programu jest ograniczenie ingerencji w bazową dokumentację techniczną. Zamiast daleko idących modyfikacji przewidziano jedynie dostosowanie projektu do obowiązujących standardów US Navy, wymagań dotyczących wyposażenia oraz integracji z systemami wykorzystywanymi przez lotnictwo morskie i USMC. Takie podejście ma pozwolić na skrócenie cyklu projektowego i zmniejszenie ryzyka opóźnień.

    Rola okrętów LSM w działaniach USMC

    Równolegle z ogłoszeniem wyboru programu zawarto porozumienie dotyczące nabycia praw do dokumentacji technicznej LST-100, których wartość określono na 3,3 mln USD. Rozwiązanie to daje stronie amerykańskiej pełną swobodę w zakresie wyboru stoczni realizujących kolejne etapy programu – od budowy seryjnej, przez wsparcie eksploatacji, po przyszłe modernizacje. Zgodnie z zapowiedziami w realizację programu ma zostać włączona możliwie szeroka grupa zakładów stoczniowych.

    Nowe okręty desantowe typu LSM (Landing Ship Medium) mają odegrać kluczową rolę w działaniach USMC na wodach Oceanu Spokojnego, umożliwiając szybkie przemieszczanie pododdziałów pomiędzy rozproszonymi punktami operacyjnymi. W założeniu będą one uzupełniać potencjał dużych okrętów desantowych-doków, zapewniając większą elastyczność działania w środowisku nasyconym środkami rażenia przeciwnika.


PolskiplPolskiPolski