Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Grecki masowiec Glory osiadł na mieliźnie w Kanale Sueskim

Grecki masowiec Glory, płynący z ładunkiem ukraińskiego zboża do Chin, wszedł dzisiejszego ranka na mieliznę w Kanale Sueskim, w pobliżu miasta Qantara. 

Trzem holownikom udało się w ciągu kilku godzin ściągnąć jednostkę z mielizny, unikając tym samym kolejnej blokady na jednej z kluczowych dla światowego handlu drodze morskiej łączącą Europę z Azją.

Wybudowany w 2005 r. jednostka to masowiec Glory o numerze IMO: 9288473 pływająca pod banderą Wysp Marshalla. Nośność jedniostki wynosi 76508 DWT, zanurzenie wynosi 13,1 metra. Długość całkowita masowca wynosi 225 metrów, a szerokość 32,26 metra. Właścicielem masowca jest grecka firma Target Marine.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/wyjatkowy-rok-dla-zeglugi-morskiej/

O godzinie 11.00 czasu lokalnego, jednostka z ukraińskim zbożem została ściągnięta z mielizny przy pomocy holowników Svitzer Suez 2, Port Said i Ali Shalabi. Konwój składający się z około 21 statków, oczekujących na przejście przez Kanał Sueski po 3 godzinach oczekiwania mógł wznowić przejście przez kanał.

W marcu 2021 roku ogromny kontenerowiec Ever Given podczas przeprawy przez Kanał Sueski obrócił się bokiem i osiadł na mieliźnie, powodując zablokowanie całego ruchu na jednej z najważniejszych morskich dróg handlowych.

Źródło: Bloomerg

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Austal: budujemy okręty i wspieramy lokalną społeczność

    Austal: budujemy okręty i wspieramy lokalną społeczność

    Od lat Austal kojarzy się przede wszystkim z nowoczesnym przemysłem okrętowym i współpracą z siłami morskimi państw sojuszniczych. Dla firmy równie ważne pozostaje jednak zaangażowanie w życie lokalnych społeczności w Australii Zachodniej.

    Austal i wsparcie lokalnej społeczności

    Od ponad dekady pracownicy Austal oraz fundusz Austal Giving wspierają działalność The Hospital Research Foundation Group, która finansuje badania nad chorobami sercowo-naczyniowymi, cukrzycą oraz nowotworami, w tym rakiem prostaty. Jednym z najnowszych projektów objętych wsparciem jest praca dr. Aarona Beasleya z Edith Cowan University (ECU), skoncentrowana na poprawie metod leczenia zaawansowanego czerniaka.

    Czytaj więcej: John Rothwell ustępuje ze stanowiska prezesa Austal

    Wsparcie badań medycznych – The Hospital Research Foundation

    Austal akcentuje, że odpowiedzialność biznesu nie kończy się na bramie stoczni. Firma chce być postrzegana nie tylko jako producent okrętów, lecz także jako partner, który realnie wzmacnia potencjał lokalnej społeczności poprzez długofalowe wspieranie badań ratujących życie.

    Mathew Preedy, dyrektor operacyjny Austal oraz przewodniczący Austal Giving, podkreśla, że dla firmy kluczowe znaczenie ma realny wpływ tych działań na przyszłość:

    „Widzimy, jaką różnicę może przynieść nasze wsparcie dla przyszłych pokoleń. Dlatego tak mocno zachęcamy pracowników do angażowania się w inicjatywy charytatywne oraz wspieramy organizacje takie jak The Hospital Research Foundation” – zaznacza.

    Tak trochę prywatnie: nigdy wcześniej nie natknąłem się w mediach na wiadomość o tak szerokim zaangażowaniu zakładu stoczniowego w projekty medyczne, co samo w sobie wydało mi się wyjątkowo ciekawe. Przemysł okrętowy zwykle kojarzy się z ciężką pracą, stalą i precyzją inżynierską, lecz w tym przypadku widać coś znacznie więcej – autentyczną troskę o lokalną społeczność. Piszę o tym nie bez powodu, bo sam od 35 lat zmagam się z cukrzycą typu 1. Dlatego każde wsparcie badań nad chorobami przewlekłymi oraz sercowo-naczyniowymi szczególnie do mnie przemawia i budzi szczerą wdzięczność.