Skandynawia – Sezon turystyczny rozpoczęty z Polferries

Marzysz o wakacjach pełnych niesamowitych wrażeń i malowniczych krajobrazów Skandynawii? Kołobrzeski armator, Polferries, przygotował kilkadziesiąt propozycji do zwiedzania miast takich jak Sztokholm, Kopenhaga, Helsinki czy Uppsala dla swoich gości.
W tym sezonie oferta Polferries została poszerzona o aktywne wycieczki rowerowe na urokliwym Bornholmie. Wszystkie miejsca, do których armator zawija cieszą się ogromnym zainteresowaniem turystów. Sprawdź już teraz, co jeszcze przygotował dla swoich klientów Polferries!
Podróż na trasie do Nynashamn trwa 18 godzin w jedną stronę, natomiast trasa do Ystad to niespełna 8 godzin morskiego rejsu. Polferries oferuje również aktywne zwiedzanie Bornholmu. W maju i wrześniu, rowerzyści mogą wybrać się na rowerowe zwiedzanie tej pięknej wyspy. W kwietniu Polferries we współpracy z Akademickim Związkiem Sportowym organizuje wydarzenie „Rowerowy Sztokholm”, którego trasa będzie prowadziła w okolicach stolicy Szwecji z widokiem na tamtejsze szkiery.
Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/kanal-panamski-spadek-wolumenu-ladunkow-w-2023-roku/
Turystów, którzy wybiorą się na rejs wycieczkowy u wybrzeży Danii, czekają piękne widoki w postaci jednych z największych klifów nad Bałtykiem. Miłośnicy historii mogą zwiedzić Sigtunę – pierwszą stolicę Szwecji oraz Uppsalę – niegdyś osadę wikingów, a później arcybiskupstwo z największą szwedzką katedrą. Polski armator przygotował również rejs wycieczkowy, którego celem są Helsinki i Sztokholm – dwa kraje, dwie stolice w 5 dni.
W tym sezonie Polferries oferuje bogatą ofertę turystyczną, która jest dostępna na stronie internetowej armatora. Tam można znaleźć informacje dotyczące kierunków, programów rejsów oraz całej oferty turystycznej. Dodatkowo, informacje można uzyskać kontaktując się z infolinią pod numerem telefonu 22 230 22 23 lub wysyłając e-mail na adres wycieczki@polferries.pl. Polferries zachęca turystów do korzystania z ich oferty i odkrycia piękna Skandynawii w wyjątkowy sposób.
Źródło: Polferries

Wojenna z kolejnym kontraktem na Ratownika

PGZ Stocznia Wojenna podpisała z James Fisher and Sons PLC (JFD) umowę na dostawę i integrację zaawansowanego systemu nurkowania saturacyjnego i ratownictwa okrętów podwodnych dla budowanego okrętu ratowniczego pk. Ratownik.
W artykule
Umowa PGZ Stoczni Wojennej z JFD
Kontrakt obejmuje dostawę i integrację klasyfikowanego kompleksu komór hiperbarycznych wraz z systemem podtrzymywania życia. Ratownik zostanie w pełni dostosowany do współpracy z NATO Submarine Rescue System (NSRS) – rozwiązania zarządzanego przez JFD od 2015 roku w imieniu marynarek wojennych Wielkiej Brytanii, Francji i Norwegii.

Fot. JFD Brytyjska firma przygotowała w 2019 roku studium przedprojektowe oraz ocenę wykonalności integracji systemu. W trakcie budowy wykorzysta doświadczenie zdobyte przy realizacji systemów nurkowania saturacyjnego stosowanych przez państwa NATO.
Rola JFD i PGZ Stoczni Wojennej
Rob Hales, szef działu obronnego James Fisher, podkreślił, że współpraca z polską stocznią umożliwi połączenie jej kompetencji w budowie okrętów z wiedzą JFD w zakresie ratownictwa podwodnego i systemów hiperbarycznych. Jego zdaniem projekt wzmocni polskie możliwości operacyjne, w tym ochronę infrastruktury podmorskiej.
Prezes PGZ Stoczni Wojennej, Marcin Ryngwelski, zwrócił uwagę, że Ratownik zapewni Marynarce Wojennej RP zdolności niezbędne do prowadzenia działań ratowniczych na Bałtyku oraz zabezpieczania instalacji podwodnych. Podkreślił również znaczenie współpracy z JFD dla zachowania interoperacyjności zgodnej ze standardami NATO.
Wiceprezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej, Jan Grabowski, wskazał, że podpisanie kontraktu dotyczy systemu o fundamentalnym znaczeniu dla bezpieczeństwa załóg i prowadzenia operacji na morzu.
Ratownik – polskie zdolności ratownictwa podwodnego i znaczenie umowy
Okręt będzie jedną z największych jednostek w historii polskiego ratownictwa morskiego. Przy długości 96 metrów i wyporności 6500 ton zapewni możliwość ratowania załóg okrętów podwodnych oraz prowadzenia działań związanych z ochroną podmorskiej infrastruktury energetycznej.
Przekazanie okrętu Marynarce Wojennej RP przewidziane jest na koniec 2029 roku.
Integracja systemu JFD stanowi kolejny etap rozbudowy krajowego potencjału w zakresie działań na dużych głębokościach. Zapewni to prowadzenie operacji ratowniczych zgodnych ze standardami sojuszniczymi oraz zwiększy bezpieczeństwo przyszłych okrętów podwodnych i infrastruktury podmorskiej, która ma zasadnicze znaczenie dla funkcjonowania naszego państwa.
Zródło: PGZ Stocznia Wojenna











