Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Marina w Pucku już otwarta. Nowy węzeł wędrówki dla miłośników żeglarstwa

Marina w Pucku już otwarta i gotowa przyjąć miłośników morza i żeglarstwa. Ta inwestycja, realizowana przez doświadczoną spółkę NDI S.A., to kompleks hydrotechniczny spełniający najwyższe standardy zarówno pod względem funkcjonalności, jak i ekologii.

W sercu malowniczego wybrzeża Polski, znajduje się urokliwe miasto Puck. To tutaj, w ujściu rzeki Płutnicy do Zatoki Puckiej, powstała nowa Marina, której otwarcie odbyło się 22 lipca. Projekt ten to nie tylko zwykłe nabrzeże, ale prawdziwy kompleks hydrotechniczny, który stanie się prawdziwym węzłem wędrówki dla miłośników żeglarstwa i morza.

Głównym wykonawcą prac była renomowana spółka NDI S.A., która od lat specjalizuje się w zaawansowanych projektach hydrotechnicznych. Inwestorem tego ambitnego przedsięwzięcia był Puck, z dumą patrzący na rozwijający się potencjał miasta. Umowa na realizację Marina w Pucku została podpisana w sierpniu 2021 roku, a ekipom budowlanym udało się zakończyć roboty trzy miesiące przed planowanym terminem, co świadczy o ich profesjonalizmie i zaangażowaniu.

Cały zakres prac składał się głównie z wykonania elementów w konstrukcji hydrotechnicznej. Począwszy od eleganckiego nabrzeża zamykającego, które będzie spełniać swoją rolę zarówno funkcjonalnie, jak i estetycznie. Niesamowity pomost dojściowy, zapewniający dogodny dostęp do jachtów oraz falochron północny, który zadba o bezpieczeństwo żeglarzy.

Kolejnym ważnym etapem było dostarczenie i montaż pomostów pływających, które umożliwią kotwiczenie jednostek pływających. To właśnie na tych pomostach turyści i żeglarze będą mogli cieszyć się wspaniałymi widokami oraz spokojem i urokiem Puckiej Mariny.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/przeglad-promowy-w-tym-m-in-nowe-promy-grimaldi-lines-na-trasie/

Budując Marinę w Pucku, społka NDI przywiązywała szczególną uwagę do aspektów ekologicznych. Zastosowano najnowsze technologie przyjazne środowisku, mające na celu minimalizację wpływu na ekosystem Zatoki Puckiej. Wszystkie materiały użyte podczas budowy zostały starannie wyselekcjonowane, aby spełniały najwyższe standardy jakości. Dzięki temu Marina w Pucku nie tylko spełnia wszelkie wymagania funkcjonalne i estetyczne, ale także stanowi przykład odpowiedzialnego podejścia do ochrony środowiska naturalnego. Ta dbałość o ekologię czyni z Mariny w Pucku prawdziwie zrównoważone miejsce, godne uznania i podziwu ze strony miłośników żeglarstwa i natury.

Marina w Pucku została zaprojektowana tak, aby zapewnić żeglarzom najwyższy komfort podczas pobytu. Na pomostach zainstalowano postumenty do poboru energii i wody, które ułatwią załadowanie jednostek i zapewnią dostęp do podstawowych usług. Dodatkowo, znajdą się tam stanowiska wyposażone w profesjonalny sprzęt ratowniczy, drabinki oraz knagi cumownicze, które ułatwią cumowanie jachtów.

Jednym z głównych celów budowy Puckiej Mariny było stworzenie większej liczby miejsc cumowania dla jachtów i białej floty. Dzięki temu, większa ilość turystów i żeglarzy będzie miała okazję odwiedzić urokliwe miasto Puck i cieszyć się jego urokami. Powstało aż 98 nowych miejsc cumowania, co znacząco zwiększa potencjał turystyczny tego regionu.

Inwestycja w Marinie w Pucku była kosztownym przedsięwzięciem, ale dzięki dofinansowaniu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, ponad 80% kosztów kwalifikowanych zostało pokrytych. To dowód na to, że unijne fundusze są wykorzystywane w sposób efektywny i sprzyjający rozwojowi lokalnych społeczności.

Otwarcie Puckiej Mariny to wyjątkowy moment dla miasta Puck. Ta nowoczesna i funkcjonalna przystań stanie się sercem żeglarstwa na polskim wybrzeżu. Dla miłośników morza, jachtów i morskich przygód, to miejsce pełne możliwości i niezapomnianych chwil.

Źródło: Grupa NDI/MD

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Próby morskie patrolowca Rajah Sulayman u wybrzeży Ulsan

    Próby morskie patrolowca Rajah Sulayman u wybrzeży Ulsan

    W południowokoreańskim Ulsan rozpoczęto próby morskie nowego okrętu patrolowego, przyszłego BRP Rajah Sulayman (PS-20) — pierwszej jednostki z serii sześciu zamówionych przez Marynarkę Wojenną Filipin. Próby odbywają się w pobliżu stoczni HD Hyundai Heavy Industries odpowiedzialnej za projekt, budowę oraz integrację systemów pokładowych.

    Nowa generacja jednostek patrolowych

    Przyszły BRP Rajah Sulayman reprezentuje nowy typ okrętów patrolowych typu HDP-2200+, opracowaną przez południowokoreański koncern HD Hyundai Heavy Industries. Kadłub i układ pokładu dostosowano do wymagań działań morskich na akwenach tropikalnych oraz do prowadzenia długotrwałych patroli w rejonach przybrzeżnych i oceanicznych. Jednostka otrzymała rufową rampę umożliwiającą szybkie wodowanie łodzi półsztywnych RHIB, a także zmodernizowany system hydrolokacyjny z anteną holowaną, zwiększający skuteczność w wykrywaniu zagrożeń podwodnych.

    Okręt wyposażono również w zintegrowany system zarządzania walką, łączność satelitarną i stanowiska przygotowane do montażu uzbrojenia średniego kalibru oraz lekkich systemów artyleryjskich.

    Dostawa Rajah Sulayman i plany dalszej rozbudowy floty

    Według informacji przekazanych przez Hyundai Heavy Industries, przekazanie jednostki użytkownikowi nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku. Rajah Sulayman stanie się pierwszym z serii sześciu patrolowców nowego typu, które w najbliższych latach trafią do filipińskiej floty. Kolejne jednostki są już w różnych stadiach budowy w tej samej stoczni.

    Projekt ten stanowi kontynuację współpracy między Republiką Filipin i Koreą Południową, zapoczątkowanej przy budowie fregat typu Jose Rizal — Jose Rizal i Antonio Luna. Następnie współpracę rozwinięto w ramach programu modernizacji marynarki poprzez pozyskanie fregat typu Miguel Malvar.

    Wzmocnienie sił morskich Filipin

    Nowe patrolowce zwiększą zdolności Filipińskiej Marynarki Wojennej w zakresie patrolowania rozległych akwenów archipelagu, ochrony granic morskich oraz zwalczania nielegalnych działań, takich jak przemyt, nielegalne połowy i piractwo. Modernizacja floty wpisuje się w szerszy plan rozwoju sił morskich Filipin, które w ostatnich latach intensywnie inwestują w unowocześnienie swojej floty nawodnej, m.in. poprzez zakup fregat, okrętów zaopatrzeniowych oraz desantowych.