[powiazane1]
Powyższy projekt ma pozwolić na zastąpienie śmigłowców Agusta-Bell AB-212 (siedem sztuk), a także uzupełnić potencjał jedenastu SH-60B Seahawk. Umowa ma zostać zrealizowana poprzez procedurę FMS – najprawdopodobniej wkrótce zgodę na transakcję może wydać Departament Stanu. Decyzja Grecji, pomimo niewielkiej liczby, może pozwolić na chwilę oddechu linii montażowej MH-60R Seahawk, przed którą stoi już widmo zamknięcia ze względu na brak nowych zamówień.
[powiazane2]
Dotychczas MH-60R Seahawk zostały zamówione przez US Navy, a także klientów eksportowych – Australii, Danii oraz Arabii Saudyjskiej. Dodatkowo Lockheed Martin, wraz z władzami federalnymi, prowadzi kampanię marketingową obejmującą Republikę Korei, Indie, Wietnam, Tajwan, Republikę Federalną Niemiec. Największe szanse daje się Indiom, których władze (w zeszłym roku) zatwierdziły pilny zakup 24 MH-60R Seahawk poprzez procedurę FMS – dotychczas Departament Stanu nie autoryzował powyższej transakcji.
Źródło: Zespół Badań i Analiz Militarnych.