Zadania SAR w Kanadzie są realizowane przez siły powietrzne, wykorzystujące 14 maszyn CH-149 zakupionych 20 lat temu (15.została utracona w 2006 roku). Przez ten okres śmigłowce te postarzały się technicznie, w związku z czym wymagają modernizacji Mid-Life Upgrade. Planowane prace będą polegały na wymianie awioniki, zainstalowania nowego „szklanego kokpitu”, wymianę radaru i pozostałych sensorów, zastosowanie silniejszych silników napędowych sterowanych elektronicznie, wewnętrznej komunikacji bezprzewodowej, oświetlenia LED, nowej wciągarki, oprogramowania szkolnego pozwalające na symulację epizodów ćwiczebnych. Zastosowane unowocześnienia spowodują doprowadzenie używanych maszyn do standardu AW101 Mk 612, opracowanego dla maszyn norweskich. Wykorzystanie tego standardu pozwoli uniknąć dodatkowych kosztów, oraz zlikwiduje ryzyko błędów możliwych przy opracowywaniu nowej wersji. Wykonana modernizacja przedłuży resurs śmigłowców do 42 lat eksploatacji. Dodatkowo producent śmigłowca dostarczy dwie nowo wyprodukowane maszyny, co pozwoli na operowanie nimi nie z dwóch, jak dotychczas a z trzech baz lotniczych. Obecnie CH-149 są wykorzystywane przez 14. Skrzydło z Greenwood i 19. Skrzydło z Comox. Po wzmocnieniu dodatkową parą, śmigłowce powrócą do 8.Skrzydła i bazy w Trenton. Program „odświeżenia” CH-149 ma kosztować 1.04 mld USD.
Podpis: TW