Stocznia tkMS w Kilonii wykona naprawę niesprawności okrętu podwodnego typu 212A. Niemiecki jednostka U-33 (S-183) został wydokowany 28 kwietnia w celu usunięcia nieszczelności wyrzutni torped.
Umieszczenie okrętu w doku jest konieczne w celu wykrycia przyczyny nieszczelności wyrzutni torpedowej zaobserwowanej na niemieckim okręcie. Do przecieku doszło podczas wyjścia okrętu w morze w ubiegłym tygodniu, jednak załoga nie była w stanie stwierdzić co jest przyczyną niesprawności. W związku z koniecznością wizyty w stoczni ,okręt zdał przenoszone torpedy do składu amunicji w Laboe w dniu 27 kwietnia.
Powrót okrętu do macierzystej bazy w Eckernförde spodziewany jest nie później niż 11 maja. Okręt typu 212A jest obecnie jednym z trzech tego typu wykonującym zadania operacyjne. W związku z tym szybkie dokowanie i naprawa jednostki jest niezwykle istotna dla zachowania potencjału operacyjnego 1. Ubootgeschwader i całej Deutsche Marine.
Warto dodać, że w tym samym dniu norweska agencja zamówień wojskowych NDMA wznowiła rozmowy ze swym niemieckim odpowiednikiem BAAINBw w sprawie wspólnego zakupu OOP typu 212CD, zawieszone dotychczas ze względu na pandemię COVID-19. Mają one doprowadzić do zamówienia nowych okrętów jeszcze w bieżącym roku.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.