Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

„Realizujemy przedsięwzięcia w różnych częściach kraju, bo cała Polska zasługuje, żeby realizować przedsięwzięcia (…) wymarzone przez pokolenia. Dlatego budujemy tunel pod Świną, tunel potrzebny Polakom” – powiedział. Minister przypomniał, że są to inwestycje, o których „mówiono jak o przekopie Mierzei Wiślanej – że są niepotrzebne”.
„Jeśli ktokolwiek dziś będzie mówił, że ta inwestycja (przekop Mierzei Wiślanej – PAP) jest niepotrzebna, niech rozmawia z samorządowcami regionu, w którym się znajdujemy. Każdy z nich mówi o wielkiej nadziei, jaka wiąże się z realizacją tego przedsięwzięcia. To nie tylko dostęp dla wszystkich tych, którzy zajmują się transportem morskim do portu w Elblągu, ale szansa dla Warmii, szansa dla Elbląga, szansa dla całego regionu” – ocenił Adamczyk.
Min. @AMAdamczyk: "Ważne inwestycje toczą się w całym kraju, bo Polska jest jedna. Dlatego budujemy kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną, #tunel w #Świnoujście, Trasę Kaszubską, szlak #ViaCarpatia czy drogę #S16 przez #Mazury." #PrzekopMierzei #ŁączymyPolskę pic.twitter.com/JpdyXaCOsd
— Ministerstwo Infrastruktury (@MI_GOV_PL) March 10, 2021
Jak wskazał, inwestycja przekopu kosztuje „mniej więcej tyle, ile budowa ok. 60 km drogi ekspresowej”.
Pierwszy etap budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną rozpoczął się w październiku 2019 roku. Budowa jest na półmetku i przebiega zgodnie z harmonogramem. Ma zakończyć się w połowie 2022 roku. Generalnym wykonawcą jest polsko – belgijskie konsorcjum NDI/Besix, które wykonywało także głębokowodne nabrzeże DCT 2 w Porcie Północnym w Gdańsku. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a nadzór pełni firma SWECO.
Źródło: PAP