Przyznany kontrakt jest wynikiem postepowania ogłoszonego w listopadzie ubiegłego roku. Spośród 117 zakontraktowanych jednostek, aż 107 osiągnęło zakładany przez producenta, firmę Textron Marine & Land Systems, resurs techniczny obliczony na 25 lat eksploatacji. Umowa zawiera opcję jej rozszerzenia do 117 łodzi. Wykonawca powinien wykonać zlecone prace w ciągu 10 lat, od daty zawarcia umowy. Będą one wykonywane w 2 pięcioletnich okresach. Prace będzie realizować Birdon America z siedzibą w Denver w stanie Kolorado w swoich stoczniach w Oregonie i Virginii. Birdon przygotowując się do zdobycia kontraktu zakupił jeden z prototypów MLB 47, na rynku cywilnym. Jednostka ta posłużyła jako egzemplarz testowy, na której sprawdzono poprawność przyjętych rozwiązań.
W ramach modernizacji łodzie przejdą proces wymiany większości mechanizmów okrętowych, takich jak napęd, układy elektryczne, mechanizmy sterowe, urządzenia holownicze, systemy nawigacyjne oraz uszkodzonych lub zdegenerowanych elementów aluminiowego kadłuba i nadbudówki.
Drugim uzyskanym przez Birdon kontraktem, jest wykorzystana przez US Army opcja na budowę 247 łodzi saperskich będących istotnym elementem parku pontonowo-mostowego armii USA. Zamówienie warte 199 mln USD, jest kontynuacją zawartej 5 lat temu umowy na mocy której firma już dostarczyła 140 ze 188 zamówionych jednostek.
Podpis TW