Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Sektor gospodarki morskiej rozwija się w dynamicznym tempie, przyciągając nie tylko wielkie korporacje, ale również liczne małe i średnie przedsiębiorstwa. To właśnie one jako podwykonawcy i dostawcy dla technologicznych gigantów, odgrywają kluczową rolę w tworzeniu nowych możliwości w przemyśle offshore, energetyce czy budowie farm wiatrowych. Wśród nich wyróżnia się BJB Services – firma z siedzibą w Szczecinie, której usługi cieszą się uznaniem zarówno na krajowym, jak i międzynarodowym rynku.
BJB Services to przedsiębiorstwo, które rozpoczęło swoją działalność w 2018 roku. Na czele firmy stoi Bartosz Borkowski – magister inżynier spawalnictwa, który uzyskał dyplom na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie. Przez wiele lat zdobywał cenne doświadczenie w polskiej stoczni, gdzie brał udział w kluczowych projektach budowy łodzi, modułów mieszkalnych oraz barek offshore. Wraz z Waldemarem Piątkowskim założył firmę BJB Services Sp. z o.o., która nieustannie podnosi jakość swoich usług, budując silną pozycję na rynku.
Firma ta jest nowoczesnym przedsiębiorstwem, które zaledwie przez kilka lat swojej działalności wypracowało pozycję lidera w dziedzinie podwykonawstwa i outsourcingu usług montażu i spawania. Dzięki innowacyjnemu podejściu i wykorzystaniu najnowszych technologii, BJB Services gwarantuje najwyższą jakość i precyzję świadczonych usług.
Firma specjalizuje się w różnych metodach spawania, włączając w to 111, 135, 136, 138 i 141, umożliwiając skuteczne łączenie stali z grup FM1-FM6. Ponadto, BJB Services oferuje kompleksowe usługi montażowe konstrukcji stalowych i systemów rurociągowych. Dzięki starannemu doborowi pracowników, firma może zapewnić nie tylko wysoką jakość, ale także sprawdzone kwalifikacje i bogate doświadczenie.
Pracownicy przedsiębiorstwa ze swobodą komunikują się w języku angielskim, co umożliwia im łatwą interakcję oraz pracę z dokumentacją techniczną, izometryczną 3D i diagramami. Spoiny, które wykonywane są nawet w trudno dostępnych miejscach, bez problemu przechodzą pozytywne badania nieniszczące, takie jak prześwietlenia rentgenowskie X-Ray, badania ultradźwiękowe (UT) oraz badania magnetyczne MT. Specjaliści posiadają certyfikaty od różnych towarzystw klasyfikacyjnych, świadczące o ich wysokich kwalifikacjach.
Portfolio zrealizowanych projektów przez BJB Services imponuje swoim rozmachem i różnorodnością. Obecnie firma jest na ukończeniu prac przy elektrowni Dolna Odra k. Szczecina, gdzie wykonuje szeroki zakres zadań montażowo-spawalniczych. Ponadto, firma nawiązała owocną współpracę z renomowanymi przedsiębiorstwami odpowiedzialnymi za produkcję i montaż urządzeń do elektrowni atomowych na całym świecie. Firma odniosła sukces również w realizacji kontraktów dla wiodących firm w branży budowy konstrukcji gabarytowych, elektrowni, cementowni oraz stoczni. Jej usługi były kluczowe przy budowie Fabryki Polimerów w Policach. Firma cieszy się licznymi pozytywnymi opiniami zadowolonych klientów, stanowiąc najlepsze referencje dla BJB Services.
Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/zawody-przyszlosci-praca-przy-morskich-farmach-wiatrowych/
BJB Services nieustannie dąży do utrzymania wysokich standardów jakościowych, a satysfakcja klientów jest priorytetem firmy. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu we współpracy z partnerami z Azji, firma jest w stanie precyzyjnie dostosować swoich pracowników do indywidualnych potrzeb klientów. Tworzenie silnych relacji opartych na wzajemnym zaufaniu i korzyściach dla obu stron jest fundamentem działalności firmy.
Wycena projektów jest traktowana przez BJB Services jako indywidualne i elastyczne zagadnienie. Firma oferuje konkurencyjne ceny, uwzględniające wymagania jakościowe klienta oraz umiejętności pracowników. Zespół przedsiębiorstwa dba o transparentność i jasność procesu wyceny, uwzględniając wszelkie potrzeby i oczekiwania klienta.
BJB Services nieustannie poszerza swoje horyzonty, dynamicznie ekspandując się na rynki zagraniczne. W ramach tej ekspansji, firma planuje otworzyć własne centrum treningowe w Indiach, które pozwoli na dalsze podnoszenie kwalifikacji jej pracowników. Ponadto, BJB Services ma długoterminowe plany związane z rozszerzeniem zakresu usług, które obejmują wynajem pracowników o różnych specjalizacjach, takich jak operatorzy spawania zautomatyzowanego, technolodzy, inżynierowie, a także technicy turbin wiatrowych. Firma jest w pełni przygotowana do sprostania nadchodzącym wyzwaniom i dąży do utrzymania pozycji lidera na rynku.
Jako firma outsourcingowa, BJB Services aktywnie poszukuje wykonawców i współpracuje z nimi jako podwykonawca, dostarczając między innymi secondary steel dla branży offshore i farm wiatrowych. Dzięki elastycznemu podejściu i dostosowaniu się do potrzeb klientów, firma BJB Services skutecznie reaguje na nowe wyzwania i dynamicznie rozwija się w tej ekscytującej branży.
Autor: Mariusz Dasiewicz/na podstawie materiałów przekazanych przez BJB Service


26 listopada brazylijska Marinha do Brasil osiągnęła kolejny etap długofalowej przebudowy swoich zdolności podwodnych. Uroczystość w Itaguaí tego dnia połączyła dwa wydarzenia: wodowanie czwartego okrętu podwodnego z rodziny Scorpène – S43 Almirante Karam – oraz wcielenie do służby S42 Tonelero.
W artykule
Almirante Karam jest pierwszym okrętem całkowicie zbudowanym w Brazylii. Jednostka stanowi rozwinięcie rodziny Scorpène i wyróżnia się kadłubem dłuższym o około pięć metrów względem wariantu bazowego. Jej budowa potwierdza, że brazylijski przemysł potrafi samodzielnie prowadzić produkcję zaawansowanych okrętów podwodnych, od formowania blach, przez skomplikowane prace spawalnicze, po integrację systemów pokładowych.
Ale aby takie prace można było wykonywać w tych zakładach stoczniowych, niezbędnym było stworzenie pełnego zaplecza technicznego oraz kompetencyjnego. Tu właśnie pojawia się PROSUB – brazylijski program budowy sił podwodnych, rozwijany od 2008 roku we współpracy z francuskim koncernem stoczniowym Naval Group. To przedsięwzięcie ukształtowało całą infrastrukturę niezbędną do projektowania, budowy i obsługi nowoczesnych okrętów podwodnych.
W jego ramach powstała stocznia, baza dla jednostek podwodnych oraz zakład produkcyjny, który wraz z programem szkoleniowym stworzył dla Brazylii kompletny łańcuch kompetencji technologicznych. Ponad 250 specjalistów przeszło szkolenia we Francji, obejmujące spawalnictwo, obróbkę kadłubów, instalacje rurociągów oraz elektrykę okrętową. Dziś ICN w Itaguaí dysponuje zapleczem pozwalającym na samodzielne prowadzenie produkcji, integracji oraz prób systemowych, co czyni ten ośrodek jednym z najważniejszych punktów rozwoju przemysłu okrętowego w regionie.
Rozbudowana infrastruktura w stanie Rio de Janeiro pełni funkcję centrum kompetencyjnego brazylijskiej marynarki. Jednocześnie stanowi zaplecze dla kluczowego projektu strategicznego – budowy pierwszego w historii Brazylii okrętu podwodnego o napędzie jądrowym, SN-10 Álvaro Alberto.
Po raz pierwszy w Brazylii przeprowadzono dwie uroczystości związane z programem PROSUB jednego dnia, co dobrze pokazuje skalę przedsięwzięcia i tempo prac w Itaguaí.
Prace nad SN-10 postępują wolniej, niż pierwotnie zakładano. Jednostka ma zostać zwodowana w 2034 roku – dekadę później niż planowano. Opóźnienia wynikają przede wszystkim z presji budżetowej i ograniczeń systemowych, które towarzyszą budowie infrastruktury do obsługi napędu jądrowego i docelowego opanowania cyklu paliwowego.
Niezależnie od wyzwań projekt SN-10 pozostaje dla Brasílii kluczowy. Okręt ma stać się filarem odstraszania strategicznego, wzmacniając autonomię państwa w obszarze bezpieczeństwa morskiego oraz kontroli akwenów o znaczeniu gospodarczym.
Okręty typu Riachuelo stanowią rozwinięcie konstrukcji Scorpène i zostały zaprojektowane jako nowoczesne jednostki zdolne do długotrwałego działania w wodach o rozbudowanej linii brzegowej. Dysponują załogą liczącą łącznie 42 marynarzy, wypornością podwodną 2000 ton, długością około 72 metrów i operacyjnym zanurzeniem do 300 metrów. Autonomiczność 70 dni pozwala na patrolowanie rozległej ZEE Brazylii oraz osłonę infrastruktury naftowej.
Uzbrojenie okrętów obejmuje ciężkie torpedy F21 oraz pociski przeciwokrętowe Exocet SM39 Block 2 Mod 2. Na wyposażeniu znajdują się sonary Thales TSM 2233 Eledone oraz flankowe TSM 2253, połączone w systemie S-Cube. Zapas uzbrojenia wynosi 18 sztuk. Naval Group dostarczyła zintegrowany system walki SUBTICS oraz wyrzutnie środków zakłócających torped Canto. Okręt wyposażono w peryskop ataku Safran Series 20 i komplet sonarów Thales tworzących system S-Cube, dzięki czemu jednostka zachowuje pełną świadomość sytuacyjną podczas działań podwodnych.
Wodowanie Almirante Karam pozwala tym samym na rozpoczęcie prób portowych, później morskich, co w połączeniu z wejściem do służby S42 Tonelero wzmacnia potencjał brazylijskiej floty w sposób wymierny. Modernizacja sił podwodnych wpisuje się też w szerszą transformację Marinha do Brasil, która konsekwentnie odbudowuje swoje zdolności morskie.
PROSUB zapewnia przewagę nie tylko w wymiarze taktycznym, lecz także przemysłowym. Brazylia przechodzi od roli odbiorcy technologii do państwa zdolnego do samodzielnej budowy i utrzymania okrętów podwodnych w całym cyklu życia.