Budowa elektrycznego super kota 80 SUNREEF POWER ECO [WYWIAD]

Zespół Sunreef Yachts przeprowadził wywiad z przyszłymi klientami elektrycznego katamaranu 80 Sunreef Power Eco. Obecnie budowany w gdańskiej stoczni, luksusowy katamaran zostanie dostosowany do wymagań właściciela, aby osiągnąć najwyższy poziom zrównoważonego rozwoju i wydajności energetycznej.
Sunreef Yachts: Jakie jest Wasze doświadczenie z jachtami i żeglarstwem?
Właściciele: Spędzamy czas na wodzie od dzieciństwa, ścigaliśmy się małymi żaglówkami i odbyliśmy wiele rejsów po Nowej Anglii, Florydzie i Bahamach na rodzinnych łodziach. Czarterowaliśmy również na Brytyjskich Wyspach Dziewiczych. Trzy pokolenia naszych bliskich cieszyły się niezliczonymi radosnymi doświadczeniami na pokładzie rodzinnych jachtów.
SY: Dlaczego zdecydowaliście się zbudować jacht elektryczny?
W: Wpływ dużych jachtów na klimat jest znaczący. W swojej działalności zawodowej podejmujemy wiele inicjatyw mających na celu ograniczenie negatywnego wpływu człowieka na klimat. Nasz jacht motorowy ma spełniać określone warunki i posiadać rozwiązania, które szybko rozpowszechniają się w innych sektorach, takich jak pojazdy elektryczne czy energetyka solarna. Biorąc pod uwagę nasze nastawienie na szeroko pojęty zrównoważony rozwój, tylko elektryczna łódź „Eco” odpowiadała naszym wartościom.
Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/przeglad-promowy-a-w-nim-m-in-o-sprzedazy-przez-color-line-popularnej-jednostki-carrier/
SY: Dlaczego zdecydowaliście się na budowę z Sunreef Yachts?
W: Przeprowadziliśmy rozległe badania we współpracy z naszym brokerem Staleyem Weidmanem z The Catamaran Company. Obejmowały one wizyty i spotkania z wieloma zagranicznymi stoczniami, aby ustalić, kto rzeczywiście z powodzeniem rozwija najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie elektrycznego i zrównoważonego jachtingu. Rezultat naszego procesu badawczego był jasny – Sunreef Yachts jest liderem w branży dzięki badaniom i rozwojowi, wysokiej jakości produkcji, bardzo dobrze ocenianym źródłom zaopatrzenia oraz niesamowitym osiągom na wodzie.
SY: Jak wyglądała Wasza współpraca z zespołem Sunreef?
W: Możliwości Sunreef Yachts w zakresie projektowania jachtów pozwoliły nam na duży wkład z naszej strony. Udało nam się to osiągnąć, ponieważ zespół Sunreef współpracuje z nami zdalnie, czasami spotykamy się nawet co tydzień. Wizyty na miejscu były niezwykle efektywne w zakresie podejmowania wczesnych decyzji projektowych dotyczących układu, materiałów, kolorów i wyposażenia. Jest to rodzinna, prywatna firma, która ma za sobą historię znaczących osiągnięć i kultura ta jest widoczna w całej organizacji.
Czytaj też: https://portalstoczniowy.pl/morskie-elektrownie-polenergii-i-equinora-szansa-rozwoju-lokalnych-firm/
SY: Czy byliście zaangażowani w proces projektowania?
W: Moja małżonka i ja, wraz z naszym kapitanem, projektantem i brokerem, pracowaliśmy bezpośrednio z Sunreef, przez cały czas trwania projektu. Chociaż nigdy nie projektowaliśmy i nie budowaliśmy jachtu, wnieśliśmy nasz styl i pomysły z naszych projektów domowych i biznesowych, ciesząc się z nauki i kształtowania naszego przyszłego morskiego domu!
SY: Gdzie będziecie nim podróżować?
W: Spędzimy lato na północnym wschodzie, który to kierunek dobrze znamy, ale wiele pozostaje jeszcze do odkrycia. Z niecierpliwością czekamy na rejsy na Bahamach i Karaibach, kiedy łódź nie będzie czarterowana. Karaiby, w szczególności, stanowią dla nas wspaniałą ucieczkę od mroźnych północnych zim!

Źródło: Sunreef Yachts

-
Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.
W artykule
Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej
Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.
Kontekst incydentu
Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.
Deklaracje Teheranu
Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.
Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.











