C. Hartwig Gdynia przejął Rhenus Air & Ocean Poland 

C. Hartwig Gdynia, jedna z wiodących firm spedycyjnych w Polsce, działająca od listopada 2021 roku w ramach globalnej Grupy Rhenus, przejęła Dział Air & Ocean Poland ze struktur Rhenus Logistics S.A. Oznacza to, że gdyński spedytor odpowiada obecnie za wszystkie zlecenia w obrębie spedycji lotniczej i morskiej, realizowane wcześniej przez firmę Rhenus na rzecz klientów w Polsce.
Włączenie Rhenus Air & Ocean Poland w struktury C. Hartwig Gdynia pozwoli na osiągnięcie korzystnej dla klientów synergii doświadczeń, wiedzy i kompetencji obydwu zespołów.
– Najważniejszą informacją dla klientów obsługiwanych wcześniej przez Rhenus Air & Ocean Poland jest to, że gwarantujemy kontynuację współpracy, dzięki czemu zabezpieczony jest nieprzerwany proces obsługi ich przesyłek. Dodatkową korzyścią dla dotychczasowych i nowych klientów będzie możliwość skorzystania ze znacznie szerszej oferty usług C. Hartwig Gdynia – mówi Karolina Świetlik, Kierownik Oddziału Warszawa C. Hartwig Gdynia, do którego dołączył dotychczasowy zespół Rhenus.
W portfolio usług oferowanych przez C. Hartwig Gdynia, które są teraz dostępne również dla dotychczasowych klientów Rhenus, są m.in. kompleksowe rozwiązania dla pełnych kontenerów oraz w ramach własnych, dedykowanych linii drobnicowych – zarówno w transporcie morskim, jak i z wykorzystaniem kolei transkontynentalnej. Dział usług lotniczych gdyńskiej spółki obsługuje przesyłki na lotniskach krajowych oraz w głównych hubach przeładunkowych Europy. C. Hartwig Gdynia specjalizuje się również w transportach ładunków ponadnormatywnych oraz masowych, które organizuje i obsługuje dedykowany zespół. Ofertę uzupełnia szeroki wachlarz usług, które firma może zaproponować we własnych magazynach i na placach przeładunkowych.
Przejęcie Rhenus Air & Ocean przez C. Hartwig Gdynia ma dodatkowy, istotny aspekt.
– Dzięki specjalistom Rhenus Air & Ocean, którzy dołączyli do C. Hartwig Gdynia, integracja naszej spółki w strukturach Grupy Rhenus przebiega sprawnie również na poziomie samych zespołów i ich współpracy. Naszym nadrzędnym, wspólnym celem jest zapewnienie klientom najwyższego standardu obsługi i dostępu do sprawnie świadczonych, kompleksowych usług – podsumowuje Krzysztof Klebba, Zastępca Dyrektora Spedycji Morskiej, odpowiedzialny za proces łączenia z ramienia C. Hartwig Gdynia.
Źródło: C. Hartwig Gdynia

Stocznie, porty i marynarka wojenna podczas Świąt Bożego Narodzenia

Boże Narodzenie w powszechnym wyobrażeniu kojarzy się z ciszą, zwolnionym rytmem i rodzinnym stołem. Nad morzem wygląda to jednak inaczej. Porty, stocznie i załogi na okrętach wojennych funkcjonują także wtedy, gdy w miastach gasną światła biur, a kalendarz na dwa świąteczne dni zatrzymuje się.
W artykule
Dla ludzi morza święta od wieków wpisane są w służbę i codzienną pracę. W dyżurkach portowych, na mostkach okrętów oraz w halach produkcyjnych stoczni trwa normalny rytm odpowiedzialności, często w ciszy przerywanej jedynie sygnałami radiostacji, szumem wentylacji i odgłosem wody uderzającej o stalowe burty.
Stocznie w świątecznym rytmie
Polski przemysł okrętowy nie zatrzymuje się z powodu kalendarza. Harmonogramy budów, remontów pozostają nieubłagane, zwłaszcza w programach realizowanych na potrzeby Marynarki Wojennej. Okres świąteczny bywa spokojniejszy operacyjnie, lecz często wykorzystywany jest na prace przygotowawcze, przeglądy oraz zadania, które na co dzień pozostają poza zainteresowaniem opinii publicznej.
Dla wielu inżynierów, spawaczy i monterów dyżur w czasie Bożego Narodzenia nie stanowi niczego nadzwyczajnego. W branży morskiej ciągłość pracy jest fundamentem sprawnego funkcjonowania jednostek, a okręt nie zna pojęcia „pauzy”.
Dyżur na okrętach podczas Świąt Bożego Narodzenia
Na morzu święta wyglądają jeszcze inaczej. Wachta pozostaje wachtą niezależnie od daty, a procedury nie zmieniają się wraz z kolędą w radiowęźle. Okręty realizujące zadania patrolowe, szkoleniowe lub pełniące dyżury funkcjonują w niezmiennym reżimie, ponieważ morze nie respektuje kalendarza.
W takich warunkach świąteczna atmosfera budowana jest symbolicznie. Najczęściej poprzez wspólny posiłek, chwilę ciszy lub rozmowę z domem prowadzoną za pośrednictwem łączy satelitarnych. To wystarcza, by zachować ciągłość tradycji nawet setki mil od brzegu.
Morze jako wspólnota odpowiedzialności
Boże Narodzenie w świecie przemysłu i bezpieczeństwa morskiego przypomina, że bezpieczeństwo państwa i gospodarki opiera się również na pracy wykonywanej wtedy, gdy większość z nas zasiada przy rodzinnym stole. Porty muszą przyjmować statki, morska infrastruktura krytyczna wymaga stałego nadzoru, a okręty pozostają w gotowości.
To właśnie ta niewidoczna ciągłość sprawia, że święta na lądzie mogą przebiegać spokojnie, podczas gdy morze nie zasypia – co ludzie morza wiedzą najlepiej.
W tych dniach życzę wszystkim spokojnych i błogosławionych Świąt Bożego Narodzenia oraz dobrego kolędowania – zarówno na lądzie, jak i na morzu.










