Statek ma zostać dostarczony w sierpniu 2021 r. i jest pierwszym na świecie statkiem ro-ro zasilanym LNG, posiadającym klasę lodową Super 1A.
Został zaprojektowany przez Wallenius Marine we współpracy z duńską stocznią Knudem E. Hansenem, aby sprostać arktycznym warunkom w Zatoce Botnickiej.
„Jestem absolutnie podekscytowany, że budowa się rozpoczęła. Ustanowiliśmy wysoko poprzeczkę pod względem niezawodności frachtu morskiego o niskim wpływie emisyjnym na środowisko, a statek o najwyższej klasie lodowej i wydajności środowiskowej pokazuje, jak sobie z tym poradzimy” – oświadczył Ragnar Johansson, dyrektor zarządzający, Wallenius SOL.
Nowo wybudowany statek będzie miał 242 metry długości. Będzie miał maksymalną prędkość 20 węzłów i prędkość przelotową 16 węzłów.
Należy przypomnieć, że w połowie marca Wallenius Marine otworzył lokalne biuro w stoczni Yantai. Będzie ono w pełni obsadzone przez pracowników do czerwca i pozwoli im ściśle monitorować proces i współpracować z CIMC Raffles. W planach jest również rozpoczęcie budowy siostrzanego statku które ma się rozpocząć w czerwcu bieżącego roku.
LNG jako alternatywne paliwo cieszy się dużym zainteresowaniem morskiego transportu kontenerowego, ponieważ w znacznym stopniu przyczynia się do poprawy czystego powietrza na świecie.
Podpis: ACK