„Dagens Nyheter” ujawnia, że kampania PR utorowała drogę gazociągowi Nord Stream 
Opublikowane:
7 marca, 2022
Intensywna kampania PR, w którą zaangażowani byli czołowi gracze rekrutowani bezpośrednio ze szwedzkich urzędów państwowych oraz świata biznesu, utorowała drogę do wydania zgody przez Szwecję na budowę gazociągu Nord Stream – pisze w poniedziałek „Dagens Nyheter”.
Sztokholmski dziennik podkreśla, że spółka Nord Stream przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wynajęła trzy agencje PR: Hallvarsson & Halvarsson, JKL oraz Hill & Knowlton, a także zatrudniła Dana Svanella, rzecznika kilku socjaldemokratycznych ministrów oraz byłego premiera Szwecji Goerana Perssona.
Ponadto Nord Stream pozyskał współpracowniczkę ministra rolnictwa Torę Leifland Holmstroem, a także poprzez agencję PR, byłą doradczynię premiera Fredrika Reinfeldta, Ulrikę Schenstroem. Natomiast ze świata biznesu rosyjsko-niemiecki inwestor zrekrutował Larsa O. Groenstedta, byłego prezesa banku Handelsbanken, a także członka władz telewizji publicznej SVT.
„Dagens Nyheter” przypomina, że Nord Stream przekazał 100 mln koron (ok. 9,1 mln euro) darowizny na różnego rodzaju projekty na Gotlandii, aby móc budować pierwszą nitkę gazociągu z portu Slite na wschodzie wyspy. Naukowiec, który wskazywał negatywne oddziaływanie inwestycji na ptaki otrzymał od Nord Stream 20 mln koron (1,84 mln euro) dotacji na badania.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.