Dwa lata użytkowania przez PGNiG stacji przeładunkowej LNG na Litwie

PGNiG załadowało 969 autocystern o łącznym tonażu 17 496 ton w ciągu dwóch lat dzierżawy stacji przeładunkowej LNG w Kłajpedzie, podała spółka.

„W piątek minęły dwa lata od rozpoczęcia użytkowania przez PGNiG stacji przeładunkowej LNG w Kłajpedzie. Tylko w tym roku, od stycznia do końca marca, załadowano tam 211 autocystern – prawie tyle, ile przez 9 miesięcy w pierwszym roku działalności (231 od kwietnia do końca grudnia 2020). Dobra współpraca z Kłajpedos Nafta jest rozwijana” – czytamy w komunikacie.

Przez ostatni kwartał Kłajpedę opuszczało co miesiąc dwa razy więcej autocystern, niż w analogicznych miesiącach 2021 roku.

„Drugi rok użytkowania stacji w Kłajpedzie, a zwłaszcza pierwsze miesiące 2022 roku, pokazały dobitnie możliwości drzemiące w segmencie LNG małej skali. Krótszy niż ze Świnoujścia dystans między Kłajpedą a odbiorcami we wschodniej części kraju wpływa znacząco na koszty transportu, a zatem i na cenę dostarczanego gazu.

W efekcie rośnie liczba stacji regazyfikacyjnych LNG na terenach, do których nie dociera sieć gazowa. W tym zakresie widzimy efekt synergii i chcemy by jego potencjał został w pełni wykorzystany. Intensyfikacja załadunków autocystern w ostatnich miesiącach sprzyja także naszej działalności na rynkach krajów bałtyckich, z którymi wiążemy długofalowe plany rozwoju. Rozwój naszej współpracy z Klajpedos Nafta daje temu dobre podstawy” – skomentował prezes Paweł Majewski, cytowany w komunikacie.

Zdecydowana większość LNG ze stacji w Kłajpedzie trafiła do odbiorców w Polsce, w szczególności stacji regazyfikacji zlokalizowanych w północno-wschodniej części kraju, a także do odbiorców z Litwy i Estonii, podano również.

Źródło: ISBnews

.pl/category/offshore-energetyka/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Kolizja dwóch statków wycieczkowych na Nilu. Nie żyje włoska turystka

    Kolizja dwóch statków wycieczkowych na Nilu. Nie żyje włoska turystka

    W rejonie śluzy Esna doszło do zderzenia dwóch egipskich rzecznych statków wycieczkowych operujących na Nilu. W wyniku odniesionych obrażeń zmarła 47-letnia turystka z Włoch. Po wstępnych ustaleniach egipskie służby zawiesiły licencję kapitana jednostki Royal Beau Rivage.

    Kolizja statków wycieczkowych na Nilu w rejonie śluzy Esna

    Do wypadku doszło w niedzielę 21 grudnia około godziny 20.00 czasu lokalnego, gdy Royal Beau Rivage zbliżał się do nabrzeża w pobliżu śluzy Esna, na południe od Luksoru. Na pokładzie jednostki przebywała grupa około 80 włoskich turystów. W tym samym czasie statek wycieczkowy Opera znajdował się już po przejściu śluzy, przemieszczając się z Asuanu do Luksoru. Do zderzenia doszło około 1,2 mili morskiej od śluzy.

    W wyniku kolizji Opera zgłosiła uszkodzenia dziobowej części kadłuba. Najpoważniejsze zniszczenia odnotowano jednak na Royal Beau Rivage, gdzie trzy z czterech kabin w części dziobowej zostały poważnie uszkodzone.

    Egipskie władze badają przyczyny kolizji na Nilu. Zawieszona licencja kapitana

    Egipski Urząd Transportu Rzecznego poinformował, że odpowiedzialnością za zdarzenie obarcza kapitana Royal Beau Rivage. Według wstępnych ustaleń miał on wykonać nagły manewr, który doprowadził do zderzenia jednostek. Urząd podkreślił również, że obowiązujące przepisy żeglugowe przyznają pierwszeństwo statkom poruszającym się z prądem rzeki. W ocenie władz jednostka Royal Beau Rivage naruszyła te zasady.

    W jednej z uszkodzonych kabin przebywała 47-letnia obywatelka Włoch, która doznała licznych obrażeń. Kobietę przewieziono do egipskiego szpitala, jednak zmarła w wyniku odniesionych urazów. Początkowo pojawiały się obawy, że po zderzeniu część pasażerów mogła znaleźć się w wodzie, jednak informacje te nie znalazły potwierdzenia. Według komunikatu ambasadora Włoch w Egipcie w zdarzeniu nie było innych ciężko rannych turystów. Ruch żeglugowy na Nilu wznowiono w poniedziałek.

    Royal Beau Rivage to egipski luksusowy statek wycieczkowy oddany do użytku we wrześniu 2022 roku. Jednostka ma 72 metry długości, dysponuje 71 kabinami i może zabrać na pokład ponad 140 pasażerów. Opera jest starszą jednostką, zbudowaną w 2009 roku, która może przewozić do 199 pasażerów.