Działania ZSMiL i MARKOS na rzecz odbudowy tradycji stoczniowych

Zespół Szkół Mechanicznych i Logistycznych (ZSMiL) w Słupsku, jedna z największych szkół średnich w regionie, połączył siły z jednym z największych pracodawców na Pomorzu Środkowym, firmą MARKOS, aby otworzyć dla młodych ludzi nowe perspektywy rozwoju oraz przywrócić tradycje stoczniowe.

W nowym roku szkolnym zostanie uruchomiona klasa dla przyszłych specjalistów budowy jachtów i łodzi. Nowy profil kształcenia będzie realizowany w ramach branżowej szkoły pierwszego stopnia, w systemie dualnym, łączącym teorię z praktyką.

Dyrektor ZSMiL w Słupsku, Barbara Zakrzewska, podkreśla, że nowy kierunek kształcenia jest odpowiedzią na potrzeby lokalnego rynku pracy, a jego uruchomienie stanowi ogromną szansę dla regionu i młodych ludzi, którzy marzą o pracy przy światowych projektach.

Firma MARKOS chce zatrudnić młodych ludzi do pracy przy wyrobach eksportowanych na cały świat. Celem jest odbudowanie potencjału przemysłowego w rejonie Głobina oraz rozwijanie marki polskiego przemysłu. Młodzi pracownicy będą mieli okazję poznać zawód oraz przyczynić się do budowania sukcesu firmy.

Cezary Koseski, prezes MARKOS

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/tragedia-na-morzu-pozar-na-indonezyjskim-tankowcu-kristin/

Uczniowie będą nabywać wiedzę dotyczącą montażu elementów konstrukcyjnych, sposobów produkcji elementów łodzi i jachtów, jak również umiejętności prac konserwacyjno-remontowych. Zajęcia teoretyczne w szkole zostaną uzupełnione o praktyczne szkolenie zawodowe w firmie MARKOS, specjalizującej się w produkcji jachtów i łodzi.

Nie można zapominać o innych aspektach życia, takich jak zdrowie, rodzina czy życie prywatne. Sukces nie jest tylko kwestią pracy, ale też balansu między różnymi sferami życia. Trzeba umieć dbać o swoje zdrowie i relacje z bliskimi, żeby osiągnąć pełnię szczęścia i spełnienia.

Szymon Koseski, członek zarządu MARKOS

Wprowadzenie nowego profilu kształcenia do oferty ZSMiL w Słupsku rozwinie pole współpracy obu stron. Już dziś wśród pracowników MARKOS są absolwenci Mechanika, którzy trafili do zakładu w ramach odbywania praktyk zawodowych i sami później zdecydowali o związaniu się z firmą na dłużej. Firma MARKOS wraz ze ZSMiL w Słupsku stawiają sobie za cel odbudowanie tradycji przemysłu stoczniowego na obszarze Pomorza Środkowego i liczą, że wspólnie osiągną sukcesy w branży.

Chcemy przygotować ludzi do dalszej współpracy i rozwijania się w naszej firmie. Będziemy otwarci na wykwalifikowanych specjalistów z tego kierunku.

Dariusz Ustjanowski, dyrektor produkcji MARKOS

Źródło: MARKOS

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.

    Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej

    Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.

    Kontekst incydentu

    Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.

    Deklaracje Teheranu

    Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.

    Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.


PolskiplPolskiPolski