Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Ekwador zbuduje patrolowiec pełnomorski projektu niemieckiej stoczni Fassmer

Ekwadorska stocznia ASTINAVE EP wybrała projekt Fassmer MPV70 MkII jako bazę do budowy okrętu patrolowego w ramach programu Multipurpose Combat Vessel.

Wybór projektu MPV70 MkII, będącego najnowszym przedstawicielem  typoszeregu OPV konstrukcji Fassmer’a, jest kolejnym sukcesem tej firmy na rynku południowoamerykańskim, po sukcesach projektu OPV80 w Kolumbii i Chile (kraje te zamówiły po cztery takie jednostki budowane na licencji we własnych stoczniach). Zwycięstwo w Ekwadorze, mimo że na razie dotyczy udzielenia licencji i wsparcia budowy tylko jednego okrętu, jest szczególnie cenne po porażce Fassmer’a w Australii, która wybrała w programie SEA 1180, dotyczącym budowy 12 OPV typu Arafura, konkurencyjny projekt Lurssen’a. Można się też spodziewać, że liczba zamówionych przez Ekwador jednostek ulegnie zwiększeniu.

Ekwador zbuduje patrolowiec pełnomorski projektu niemieckiej stoczni Fassmer / Portal Stoczniowy

Projekt MPV70 MkII jest opracowany z założeniem uzyskania nie tylko patrolowca oceanicznego ale również okrętu wsparcia logistycznego, niejako na wzór francuskich B2M Kership’a, gdyż zainteresowanie flot takimi jednostkami w ostatnich latach wyraźnie wzrasta. Jednostki te są również opracowane z założeniem dostosowania do jak najłatwiejszego transferu technologii i łatwości budowy w kraju nabywcy.

Tym samym są atrakcyjne dla władz państw zamawiających, gdyż pozwalają na tworzenie miejsc pracy i kompetencji w kraju. W przypadku Ekwadoru, lokalny wykonawca będzie odpowiedzialny za dostawę systemu zarządzania walką Orion własnej konstrukcji, oraz produkowanego wraz z włoską Virtualabs S.R.L. masztu zintegrowanego z cyfrową stacją radiolokacyjną. Prace konstrukcyjne zostaną zrealizowane w stoczni w Guayaquil.

Nowy OPV Ekwadoru ma mieć: wyporność 2400 ton, długość 70 m., szerokość 15,6 m.,  zanurzenie 4,5 m., lądowisko dla śmigłowca o masie do 11 ton, dwie rufowe pochylnie dla kutrów interwencyjnych, armatę dziobową kalibru 40-76 mm, oraz przestrzeń dla 12 kontenerów 20 TEU na śródokręciu.

Podpis: TW

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/

 

Udostępnij ten wpis