Budowa elektrycznego super kota 80 SUNREEF POWER ECO [WYWIAD]

Zespół Sunreef Yachts przeprowadził wywiad z przyszłymi klientami elektrycznego katamaranu 80 Sunreef Power Eco. Obecnie budowany w gdańskiej stoczni, luksusowy katamaran zostanie dostosowany do wymagań właściciela, aby osiągnąć najwyższy poziom zrównoważonego rozwoju i wydajności energetycznej.

Sunreef Yachts: Jakie jest Wasze doświadczenie z jachtami i żeglarstwem? 

Właściciele: Spędzamy czas na wodzie od dzieciństwa, ścigaliśmy się małymi żaglówkami i odbyliśmy wiele rejsów po Nowej Anglii, Florydzie i Bahamach na rodzinnych łodziach. Czarterowaliśmy również na Brytyjskich Wyspach Dziewiczych. Trzy pokolenia naszych bliskich cieszyły się niezliczonymi radosnymi doświadczeniami na pokładzie rodzinnych jachtów.

SY: Dlaczego zdecydowaliście się zbudować jacht elektryczny?

W: Wpływ dużych jachtów na klimat jest znaczący. W swojej działalności zawodowej podejmujemy wiele inicjatyw mających na celu ograniczenie negatywnego wpływu człowieka na klimat. Nasz jacht motorowy ma spełniać określone warunki i posiadać rozwiązania, które szybko rozpowszechniają się w innych sektorach, takich jak pojazdy elektryczne czy energetyka solarna. Biorąc pod uwagę nasze nastawienie na szeroko pojęty zrównoważony rozwój, tylko elektryczna łódź „Eco” odpowiadała naszym wartościom.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/przeglad-promowy-a-w-nim-m-in-o-sprzedazy-przez-color-line-popularnej-jednostki-carrier/

SY: Dlaczego zdecydowaliście się na budowę z Sunreef Yachts?

W: Przeprowadziliśmy rozległe badania we współpracy z naszym brokerem Staleyem Weidmanem z The Catamaran Company. Obejmowały one wizyty i spotkania z wieloma zagranicznymi stoczniami, aby ustalić, kto rzeczywiście z powodzeniem rozwija najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie elektrycznego i zrównoważonego jachtingu. Rezultat naszego procesu badawczego był jasny – Sunreef Yachts jest liderem w branży dzięki badaniom i rozwojowi, wysokiej jakości produkcji, bardzo dobrze ocenianym źródłom zaopatrzenia oraz niesamowitym osiągom na wodzie.

SY: Jak wyglądała Wasza współpraca z zespołem Sunreef?

W: Możliwości Sunreef Yachts w zakresie projektowania jachtów pozwoliły nam na duży wkład z naszej strony. Udało nam się to osiągnąć, ponieważ zespół Sunreef współpracuje z nami zdalnie, czasami spotykamy się nawet co tydzień. Wizyty na miejscu były niezwykle efektywne w zakresie podejmowania wczesnych decyzji projektowych dotyczących układu, materiałów, kolorów i wyposażenia. Jest to rodzinna, prywatna firma, która ma za sobą historię znaczących osiągnięć i kultura ta jest widoczna w całej organizacji.

Czytaj też: https://portalstoczniowy.pl/morskie-elektrownie-polenergii-i-equinora-szansa-rozwoju-lokalnych-firm/

SY: Czy byliście zaangażowani w proces projektowania?

W: Moja małżonka i ja, wraz z naszym kapitanem, projektantem i brokerem, pracowaliśmy bezpośrednio z Sunreef, przez cały czas trwania projektu. Chociaż nigdy nie projektowaliśmy i nie budowaliśmy jachtu, wnieśliśmy nasz styl i pomysły z naszych projektów domowych i biznesowych, ciesząc się z nauki i kształtowania naszego przyszłego morskiego domu!

SY: Gdzie będziecie nim podróżować?

W: Spędzimy lato na północnym wschodzie, który to kierunek dobrze znamy, ale wiele pozostaje jeszcze do odkrycia. Z niecierpliwością czekamy na rejsy na Bahamach i Karaibach, kiedy łódź nie będzie czarterowana. Karaiby, w szczególności, stanowią dla nas wspaniałą ucieczkę od mroźnych północnych zim!

Źródło: Sunreef Yachts

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    Ogłoszona 5 grudnia decyzja sekretarza marynarki Stanów Zjednoczonych przesądziła o kierunku dalszych prac nad nowymi okrętami desantowymi średniej wielkości. W postępowaniu dotyczącym programu LSM, US Navy wskazała jako zwycięzcę europejski koncern Damen, którego propozycja najlepiej odpowiadała przyjętym założeniom operacyjnym i harmonogramowym.

    Projekt LST-100 w programie LSM US Navy

    Podstawą oferty niderlandzkiej grupy stał się projekt LST-100, który zostanie zaadaptowany na potrzeby amerykańskiej floty. Zgodnie z deklaracjami strony wojskowej, pierwsze prace stoczniowe mogłyby ruszyć w 2026 roku, co przy zachowaniu zakładanego tempa realizacji umożliwiłoby przekazanie pierwszej jednostki do służby w 2029 roku. Skala programu zakłada pozyskanie docelowo około 35 okrętów, przeznaczonych zarówno dla US Navy, jak i Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych.

    Istotnym elementem amerykańskiego podejścia do programu jest ograniczenie ingerencji w bazową dokumentację techniczną. Zamiast daleko idących modyfikacji przewidziano jedynie dostosowanie projektu do obowiązujących standardów US Navy, wymagań dotyczących wyposażenia oraz integracji z systemami wykorzystywanymi przez lotnictwo morskie i USMC. Takie podejście ma pozwolić na skrócenie cyklu projektowego i zmniejszenie ryzyka opóźnień.

    Rola okrętów LSM w działaniach USMC

    Równolegle z ogłoszeniem wyboru programu zawarto porozumienie dotyczące nabycia praw do dokumentacji technicznej LST-100, których wartość określono na 3,3 mln USD. Rozwiązanie to daje stronie amerykańskiej pełną swobodę w zakresie wyboru stoczni realizujących kolejne etapy programu – od budowy seryjnej, przez wsparcie eksploatacji, po przyszłe modernizacje. Zgodnie z zapowiedziami w realizację programu ma zostać włączona możliwie szeroka grupa zakładów stoczniowych.

    Nowe okręty desantowe typu LSM (Landing Ship Medium) mają odegrać kluczową rolę w działaniach USMC na wodach Oceanu Spokojnego, umożliwiając szybkie przemieszczanie pododdziałów pomiędzy rozproszonymi punktami operacyjnymi. W założeniu będą one uzupełniać potencjał dużych okrętów desantowych-doków, zapewniając większą elastyczność działania w środowisku nasyconym środkami rażenia przeciwnika.