C. Hartwig Gdynia przejął Rhenus Air & Ocean Poland 

C. Hartwig Gdynia, jedna z wiodących firm spedycyjnych w Polsce, działająca od listopada 2021 roku w ramach globalnej Grupy Rhenus, przejęła Dział Air & Ocean Poland ze struktur Rhenus Logistics S.A. Oznacza to, że gdyński spedytor odpowiada obecnie za wszystkie zlecenia w obrębie spedycji lotniczej i morskiej, realizowane wcześniej przez firmę Rhenus na rzecz klientów w Polsce.
Włączenie Rhenus Air & Ocean Poland w struktury C. Hartwig Gdynia pozwoli na osiągnięcie korzystnej dla klientów synergii doświadczeń, wiedzy i kompetencji obydwu zespołów.
– Najważniejszą informacją dla klientów obsługiwanych wcześniej przez Rhenus Air & Ocean Poland jest to, że gwarantujemy kontynuację współpracy, dzięki czemu zabezpieczony jest nieprzerwany proces obsługi ich przesyłek. Dodatkową korzyścią dla dotychczasowych i nowych klientów będzie możliwość skorzystania ze znacznie szerszej oferty usług C. Hartwig Gdynia – mówi Karolina Świetlik, Kierownik Oddziału Warszawa C. Hartwig Gdynia, do którego dołączył dotychczasowy zespół Rhenus.
W portfolio usług oferowanych przez C. Hartwig Gdynia, które są teraz dostępne również dla dotychczasowych klientów Rhenus, są m.in. kompleksowe rozwiązania dla pełnych kontenerów oraz w ramach własnych, dedykowanych linii drobnicowych – zarówno w transporcie morskim, jak i z wykorzystaniem kolei transkontynentalnej. Dział usług lotniczych gdyńskiej spółki obsługuje przesyłki na lotniskach krajowych oraz w głównych hubach przeładunkowych Europy. C. Hartwig Gdynia specjalizuje się również w transportach ładunków ponadnormatywnych oraz masowych, które organizuje i obsługuje dedykowany zespół. Ofertę uzupełnia szeroki wachlarz usług, które firma może zaproponować we własnych magazynach i na placach przeładunkowych.
Przejęcie Rhenus Air & Ocean przez C. Hartwig Gdynia ma dodatkowy, istotny aspekt.
– Dzięki specjalistom Rhenus Air & Ocean, którzy dołączyli do C. Hartwig Gdynia, integracja naszej spółki w strukturach Grupy Rhenus przebiega sprawnie również na poziomie samych zespołów i ich współpracy. Naszym nadrzędnym, wspólnym celem jest zapewnienie klientom najwyższego standardu obsługi i dostępu do sprawnie świadczonych, kompleksowych usług – podsumowuje Krzysztof Klebba, Zastępca Dyrektora Spedycji Morskiej, odpowiedzialny za proces łączenia z ramienia C. Hartwig Gdynia.
Źródło: C. Hartwig Gdynia

-
Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.
W artykule
Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej
Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.
Kontekst incydentu
Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.
Deklaracje Teheranu
Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.
Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.











