Niemicy przyjęły do użytku czwartą fregatę Rheinland Pfalz

Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez niemieckie ministerstwo obrony w dniu 13 lipca 2022 roku niemiecka marynarka wojenna wcieliła do użytku w Wilhelmshaven fregatę Rheinland Pfalz, ostatnią z czterech fregat typu Baden-Württemberg.
Rheinland Pfalz uzupełnia serię okrętów typu 125 obok Baden-Württemberg (F222), Nordrhein-Westfalen (F223) i Sachen-Anhalt (F224).
Jego wysoki poziom automatyzacji zmniejsza obciążenie załogi o prawie połowę w porównaniu z poprzednimi fregatami. Fregata będzie prowadzić nadzór morski w regionach kryzysowych i wspierać siły specjalne z morza i jest zaprojektowana w ten sposób, aby móc 2 lata spędzać w rejonie dyslokacji ( z konieczną wymianą załogi w tym okresie).
Fregaty typu 125 Baden-Württemberg to seria fregat niemieckiej marynarki wojennej, które zostały zaprojektowane i zbudowane przez ARGE F125, joint-venture firm Thyssen-Krupp i Lürssen. Typ Baden-Württembergma największą wyporność spośród wszystkich klas fregat na świecie.
Okręt Rheinland Pfalz, tak jak pozostałe jednostki tego typu, przeznaczone są przede wszystkim do operacji pokojowych o niskiej i średniej intensywności, gdzie mają zapewnić taktyczne wsparcie ogniowe w relacji morze-ląd, kontrolę zagrożeń asymetrycznych na morzu oraz wsparcie sił specjalnych.
Fregaty mają długość 149,52 m., szerokość 18,80 m. i zanurzenie 5 m. Mogą osiągnąć prędkość maksymalną 26 węzłów. Ich wyporność wynosi 7200 ton.
Autor: TW

Kolizja dwóch statków wycieczkowych na Nilu. Nie żyje włoska turystka

W rejonie śluzy Esna doszło do zderzenia dwóch egipskich rzecznych statków wycieczkowych operujących na Nilu. W wyniku odniesionych obrażeń zmarła 47-letnia turystka z Włoch. Po wstępnych ustaleniach egipskie służby zawiesiły licencję kapitana jednostki Royal Beau Rivage.
W artykule
Kolizja statków wycieczkowych na Nilu w rejonie śluzy Esna
Do wypadku doszło w niedzielę 21 grudnia około godziny 20.00 czasu lokalnego, gdy Royal Beau Rivage zbliżał się do nabrzeża w pobliżu śluzy Esna, na południe od Luksoru. Na pokładzie jednostki przebywała grupa około 80 włoskich turystów. W tym samym czasie statek wycieczkowy Opera znajdował się już po przejściu śluzy, przemieszczając się z Asuanu do Luksoru. Do zderzenia doszło około 1,2 mili morskiej od śluzy.
W wyniku kolizji Opera zgłosiła uszkodzenia dziobowej części kadłuba. Najpoważniejsze zniszczenia odnotowano jednak na Royal Beau Rivage, gdzie trzy z czterech kabin w części dziobowej zostały poważnie uszkodzone.
Egipskie władze badają przyczyny kolizji na Nilu. Zawieszona licencja kapitana
Egipski Urząd Transportu Rzecznego poinformował, że odpowiedzialnością za zdarzenie obarcza kapitana Royal Beau Rivage. Według wstępnych ustaleń miał on wykonać nagły manewr, który doprowadził do zderzenia jednostek. Urząd podkreślił również, że obowiązujące przepisy żeglugowe przyznają pierwszeństwo statkom poruszającym się z prądem rzeki. W ocenie władz jednostka Royal Beau Rivage naruszyła te zasady.
W jednej z uszkodzonych kabin przebywała 47-letnia obywatelka Włoch, która doznała licznych obrażeń. Kobietę przewieziono do egipskiego szpitala, jednak zmarła w wyniku odniesionych urazów. Początkowo pojawiały się obawy, że po zderzeniu część pasażerów mogła znaleźć się w wodzie, jednak informacje te nie znalazły potwierdzenia. Według komunikatu ambasadora Włoch w Egipcie w zdarzeniu nie było innych ciężko rannych turystów. Ruch żeglugowy na Nilu wznowiono w poniedziałek.
Royal Beau Rivage to egipski luksusowy statek wycieczkowy oddany do użytku we wrześniu 2022 roku. Jednostka ma 72 metry długości, dysponuje 71 kabinami i może zabrać na pokład ponad 140 pasażerów. Opera jest starszą jednostką, zbudowaną w 2009 roku, która może przewozić do 199 pasażerów.










