Polferries wspiera kobiety i Ukrainę 

Polferries kontynuuje wsparcie charytatywne dla Ukrainy oraz wspomaga kobiety w branży morskiej. 

Podczas święta „Międzynarodowy Dzień Kobiet na Morzu”, Polferries podziękowało w social mediach kobietom, które tworzą załogę firmy za ich wkład w dbałość o komfort, bezpieczeństwo i jakość usług.

Święto zbiegło się w czasie z podróżą Justyny Kowalczyk promem Polferries. Przy tej okazji armator wspomniał częste rejsy polskiej multimedalistki olimpijskiej w czasie jej kariery sportowej. Promem Nova Star do Szwecji ruszyła także Iwona Blecharczyk, kierowca samochodów ciężarowych i youtuberka, która jest twórcą samochodowego kanału Trucking Girl w serwisie YouTube. W swoich mediach społecznościowych podzieliła się zdjęciami i filmikami z podróży z Polferries. Na YouTube opublikowała materiał z mostka kapitańskiego. 

We wtorek do gdańskiego terminala zawinął prom z transportem pomocy humanitarnej dla Ukrainy. Na pokładzie znalazły się trzy samochody medyczne oraz ciężarówka wypełniona darami zebranymi przez szwedzką organizację „Filippus”.

Bardzo dziękujemy wszystkim pracownicom Polfferies za zaangażowanie i pomoc w zbiórce i selekcji darów.

Rzecznik prasowy Polferries, Michał Arciszewski

Wszystkie pojazdy Polferries przewiozło za darmo, to kolejny transport aut specjalnego przeznaczenia. 

Przed kilkoma tygodniami Polferries informowało na Twitterze o wozach strażackich, które trafiły do Polski na pokładzie ich promu. Pojazdy dostarczono do ukraińskich służb.

Źródło: Polferries

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    Ogłoszona 5 grudnia decyzja sekretarza marynarki Stanów Zjednoczonych przesądziła o kierunku dalszych prac nad nowymi okrętami desantowymi średniej wielkości. W postępowaniu dotyczącym programu LSM, US Navy wskazała jako zwycięzcę europejski koncern Damen, którego propozycja najlepiej odpowiadała przyjętym założeniom operacyjnym i harmonogramowym.

    Projekt LST-100 w programie LSM US Navy

    Podstawą oferty niderlandzkiej grupy stał się projekt LST-100, który zostanie zaadaptowany na potrzeby amerykańskiej floty. Zgodnie z deklaracjami strony wojskowej, pierwsze prace stoczniowe mogłyby ruszyć w 2026 roku, co przy zachowaniu zakładanego tempa realizacji umożliwiłoby przekazanie pierwszej jednostki do służby w 2029 roku. Skala programu zakłada pozyskanie docelowo około 35 okrętów, przeznaczonych zarówno dla US Navy, jak i Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych.

    Istotnym elementem amerykańskiego podejścia do programu jest ograniczenie ingerencji w bazową dokumentację techniczną. Zamiast daleko idących modyfikacji przewidziano jedynie dostosowanie projektu do obowiązujących standardów US Navy, wymagań dotyczących wyposażenia oraz integracji z systemami wykorzystywanymi przez lotnictwo morskie i USMC. Takie podejście ma pozwolić na skrócenie cyklu projektowego i zmniejszenie ryzyka opóźnień.

    Rola okrętów LSM w działaniach USMC

    Równolegle z ogłoszeniem wyboru programu zawarto porozumienie dotyczące nabycia praw do dokumentacji technicznej LST-100, których wartość określono na 3,3 mln USD. Rozwiązanie to daje stronie amerykańskiej pełną swobodę w zakresie wyboru stoczni realizujących kolejne etapy programu – od budowy seryjnej, przez wsparcie eksploatacji, po przyszłe modernizacje. Zgodnie z zapowiedziami w realizację programu ma zostać włączona możliwie szeroka grupa zakładów stoczniowych.

    Nowe okręty desantowe typu LSM (Landing Ship Medium) mają odegrać kluczową rolę w działaniach USMC na wodach Oceanu Spokojnego, umożliwiając szybkie przemieszczanie pododdziałów pomiędzy rozproszonymi punktami operacyjnymi. W założeniu będą one uzupełniać potencjał dużych okrętów desantowych-doków, zapewniając większą elastyczność działania w środowisku nasyconym środkami rażenia przeciwnika.