Telenor Maritime ma umowę z polskim przewoźnikiem Polferries 

Firma Telenor Maritime zawarła pięcioletnią umowę partnerską z polskim przewoźnikiem Polferries. Podpisany w zeszłym tygodniu na targach SMM kontrakt da Telenor Maritime solidną pozycję na europejskim rynku promowym.

Telenor Maritime będzie zapewni pasażerom usługi wi-fi i mobilne, zadba o łączność między statkiem a lądem, na wszystkich 5 eksploatowanych wycieczkowcach polskiego przewoźnika Polferries.

Promy stanowią ważne połączenie między Szwecją a Polską, przewożą duże liczby ładunków i pasażerów. Chcemy poprawić komfort pasażerów poprzez umożliwienie im korzystanie z telefonów, tabletów i laptopów na pokładzie – zarówno w celach biznesowych, jak i rekreacyjnych.

Roger Vimme, dyrektor handlowy Ferry w firmie Telenor Maritime

Chociaż firma Telenor Maritime nie ustala cen dla pasażerów za roaming morski, Lars Erik Lunøe, dyrektor generalny Telenor Maritime, uważa, że ceny będą spadać wraz ze wzrostem ich popularności. 

Widzimy znaczny wzrost wykorzystania danych. W porównaniu z okresem sprzed pandemii 2019 roku wzrosło ono o 50 proc. Ludzie są przyzwyczajeni do stałego dostępu do internetu, niezależnie od tego, gdzie się znajdują. Zapotrzebowanie na większe ilości danych w niższej cenie będzie rosło o mniej więcej 20 proc. każdego roku, a my planujemy zwiększyć prędkość pobierania z 450 MB/s do 1 GB/s w ciągu czterech lat.

Lars Erik Lunøe, dyrektor generalny w firmie Telenor Maritime

Usługa mobilna 4G na pokładach jednostek Polferries zostanie zmodernizowana do 5G w późniejszym terminie. Prędkość internetu na morzu nadal w dużej mierze zależy od satelitów, ale firma Telenor Maritime testuje sposoby wdrażania nowych technologii, aby sprostać wymaganiom przyszłych pasażerów. Satelity LEO (Low Earth Orbit) i 5G to obiecujące technologie, które będą w stanie złagodzić wyzwania związane z opóźnieniami i przepustowością, jakie mają dzisiejsze satelity geostacjonarne.

Telenor Maritime będzie również oferować przystępne cenowo pakiety wi-fi na pokładzie wszystkich statków Polferries. Dzięki wi-fi pasażerowie mogą korzystać z internetu po przewidywalnej, z góry opłaconej cenie. Pakiety można kupować na portalu pokładowym za pomocą urządzeń pasażerów.

Źródło: Polferries

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Norwegia: kolizja promu Ternen na wyspie Herføl

    Norwegia: kolizja promu Ternen na wyspie Herføl

    11 grudnia na wyspie Herføl w południowej Norwegii prom pasażersko-samochodowy Ternen uczestniczył w kolizji z budynkiem dawnej poczty. Jednostka należąca do operatora Norled wykonywała lokalne połączenie promowe.

    Okoliczności zdarzenia na wyspie Herføl

    Jak donosi lokalna prasa, w tym gazeta Fredriksstad Blad, jednostka mierząca 29,11 metra długości i 9,1 metra szerokości – zamiast zacumować do nabrzeża – uderzyła w nieruchomy obiekt lądowy. Do kolizji doszło z powodu usterki technicznej, która uniemożliwiła załodze zatrzymanie lub zwolnienie promu, mimo podejmowanych prób. Uszkodzeniu uległy elementy konstrukcyjne budynku, w tym fragmenty ścian oraz dachu.

    Zakres strat po stronie obiektu jest obecnie przedmiotem dochodzenia, a szczegóły dotyczące stanu samego promu pozostają na razie niepotwierdzone, co dodaje tajemniczości całej sprawie.

    Błąd nawigacyjny i możliwa usterka techniczna

    Początkowo załoga zgłosiła, że prom osiadł na mieliźnie, co w realiach archipelagu południowej Norwegii mogło wydawać się prawdopodobne. Przeprowadzona na miejscu inspekcja wykazała jednak, że doszło do kolizji z budynkiem znajdującym się na lądzie.

    Według wstępnych informacji przekazywanych przez lokalne media załoga przyznała, że doszło do pomylenia obiektu z przystanią promową. Jako jedną z możliwych przyczyn zdarzenia wskazywana jest usterka techniczna, która miała uniemożliwić skuteczne wyhamowanie jednostki. Te okoliczności pozostają jednak przedmiotem dalszych ustaleń.

    Na pokładzie promu znajdowało się około sześciu pasażerów oraz załoga. Wszyscy bezpiecznie zeszli na ląd.

    Działania służb i dochodzenie

    Norweska policja niezwłocznie rozpoczęła czynności wyjaśniające. W ramach postępowania potwierdzono, że zdarzenie miało charakter allizji, a nie wejścia jednostki na mieliznę. Analizie podlegają zarówno kwestie techniczne, jak i warunki panujące w momencie zdarzenia.

    Operator Norled poinformował o wszczęciu wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Połączenie promowe zostało czasowo zawieszone, jednak po wstępnej ocenie sytuacji ruch przywrócono. Na obecnym etapie nie przekazano informacji o ewentualnych konsekwencjach eksploatacyjnych dla jednostki.

    Prom Ternen – szerszy kontekst

    Prom Ternen został zbudowany w 1970 roku i pływa pod norweską banderą. Jednostka od lat obsługuje lokalne połączenia promowe, stanowiąc element codziennej infrastruktury transportowej tego regionu.

    Incydent na Herføl wpisuje się w serię zdarzeń morskich, które w ostatnich latach zwracają uwagę norweskich mediów na kwestie bezpieczeństwa żeglugi przybrzeżnej. W czerwcu 2023 roku głośnym echem odbiła się kolizja promu pasażerskiego Tyrhaug z jednostką serwisową Frøy Loke w rejonie Edøyfjord, która doprowadziła do obrażeń czterech osób i uruchomiła dyskusję na temat procedur nawigacyjnych oraz stanu technicznego jednostek operujących w norweskich fiordach.

    Źródło: Norsk rikskringkasting (NRK)