Wodowanie nowego promu Polferries

Wodowanie nowego promu Polferries w stoczni CN Visentini we Włoszech to jedno z najważniejszych wydarzeń na europejskim rynku żeglugi. Nowa jednostka, która w przyszłym roku uzupełni flotę polskiego armatora, ma imponujące wymiary oraz nowoczesne wyposażenie.
Nowy prom o długości 216 metrów i szerokości 28 metrów będzie mógł pomieścić ponad 900 pasażerów w kabinach o różnych standardach oraz licznych fotelach lotniczych. Jednym z największych atutów nowej jednostki jest jej długa linia ładunkowa, która wpłynie na efektywność transportową Polferries i pozwoli na skuteczne konkurowanie z pozostałymi operatorami promowymi.
Nowy statek zostanie wyposażony w dwa silniki, każdy o mocy 11580KW oraz dwa stery strumieniowe, każdy o mocy 1800KW. Podczas eksploatacji będzie osiągał prędkość 23 węzłów. Planowane jest, że prom będzie pływał na linii Świnoujście-Ystad, co zwiększy połączenia między Polską a Szwecją. Inwestycja została wsparta przez Skarb Państwa kwotą 140 mln złotych.
Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/kolejne-problemy-dla-eksportu-zboza-z-ukrainy/
Warto wspomnieć, że nabycie nowego promu przez Polferries jest częścią projektu polsko-szwedzkiego pn. „Poprawa zdolności przewozowych i przeładunkowych oraz bunkrowanie LNG. Połączenie morskie Świnoujście-Ystad”. Projekt ten jest realizowany we współpracy z Polską Żeglugą Bałtycką S.A. Jego celem jest zwiększenie zdolności transportowych i przeładunkowych oraz zwiększenie wykorzystania gazu ziemnego skroplonego (LNG) jako paliwa, co pozytywnie wpłynie na środowisko naturalne.
Wodowanie nowego promu Polferries to także doskonała okazja, by zaznaczyć obecność polskiego armatora na rynku europejskim. Właściciele Polferries już teraz liczą na to, że nowy statek przyciągnie pasażerów i klientów, którzy zdecydują się na skorzystanie z usług polskiej firmy, a długa linia ładunkowa pozwoli na zwiększenie przewozów towarowych i poszerzenie konkurencyjności firmy na rynku europejskim.
Polfferries to polski armator promowy z ponad 45-letnim doświadczeniem, który oferuje wygodne i bezpieczne przewozy na trasach łączących Polskę ze Skandynawią. W skład floty wchodzi pięć nowoczesnych promów, zapewniających codziennie połączenia między Gdańskiem a Nynashamn oraz Świnoujściem a Ystad. Każdego roku tysiące pasażerów wybiera podróż z Polferries, ciesząc się komfortem i wysokim standardem obsługi.
Czytaj też: https://portalstoczniowy.pl/zakaz-importu-ukrainskiego-zboza/
Firma oferuje przewóz osób wraz z pojazdami, w tym samochodami osobowymi i ciężarowymi. Ponadto, Polferries zapewnia organizację konferencji oraz eventów firmowych na pokładzie promu, co stanowi idealną opcję dla firm, które chcą zaskoczyć swoich pracowników niebanalnymi spotkaniami biznesowymi. Warto też zwrócić uwagę na ofertę rejsów turystycznych, które pozwalają na zwiedzanie urokliwych miejsc w Polsce i Szwecji z perspektywy morza.
Dzięki zaangażowaniu w rozwój transportu morskiego i nowoczesnej floty, Polferries zyskało uznanie pasażerów i specjalistów branży. Armator regularnie inwestuje w nowe jednostki, co pozwala na zwiększenie zdolności przewozowych oraz rozwój linii międzynarodowych. Z każdym rokiem oferta Polferries staje się coraz bardziej atrakcyjna, przyciągając pasażerów z różnych krajów Europy.
Źródło: Polferries

Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

W niedzielę 14 grudnia francuski statek rybacki Fastnet w wyniku utraty napędu i trudnych warunków pogodowych osiadł na podłożu skalnym przy wejściu do portu Dingle w hrabstwie Kerry na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii.
W artykule
Awaria napędu i wejście na skały przy Dingle
Do zdarzenia doszło krótko po opuszczeniu portu Dingle na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii. Francuski statek rybacki Fastnet po awarii układu napędowego utracił zdolność manewrowania. Silny wiatr oraz wysoka fala uniemożliwiły utrzymanie kontrolowanego kursu, w efekcie czego jednostka została zniesiona w kierunku brzegu i weszła na skały w rejonie plaży Bínn Bán, kilka metrów poza osłoniętym akwenem portowym. Pozycja statku w strefie przyboju stwarzała ryzyko dalszych uszkodzeń konstrukcji kadłuba.
Akcja ratownicza, warunki pogodowe i dalsze działania
Na pokładzie Fastnet przebywało 14 członków załogi. Po zgłoszeniu sytuacji alarmowej irlandzkie służby ratownicze uruchomiły skoordynowaną akcję, którą prowadziło Valentia Marine Rescue Sub-Centre. Na miejsce skierowano śmigłowiec ratowniczy Rescue 115, samolot poszukiwawczo-ratowniczy oraz jednostki nawodne Royal National Lifeboat Institution i lokalnej straży przybrzeżnej. Załogę podjęto bezpośrednio z pokładu jednostki przy użyciu wciągarki pokładowej śmigłowca irlandzkiej Straży Przybrzeżnej Rescue 115. Wszyscy rybacy zostali następnie bezpiecznie dostarczeni na ląd.
W rejonie zdarzenia panują trudne warunki pogodowe. Met Éireann wydał ostrzeżenia dla hrabstw Cork i Kerry, wskazując na intensywne opady, wzburzone morze oraz podwyższone ryzyko niebezpieczeństwa dla staków znajdujących się na tych wodach. Równolegle prowadzone są działania związane z oceną stanu technicznego kadłuba Fastnet oraz monitoringiem potencjalnego wycieku paliwa. Na obecnym etapie służby nie potwierdziły wystąpienia wycieku paliwa do pobliskich wód. Jednostka pozostaje pod obserwacją, a jej stan techniczny jest oceniany.










