Gaz-System inicjuje procedurę Open Season dla Terminalu FSRU 2

Gaz-System, kluczowy operator gazowy w Polsce, ogłosił rozpoczęcie konsultacji rynkowych dotyczących procedury Open Season dla nowo zaprojektowanego Terminalu FSRU 2. Projekt, zlokalizowany w pobliżu Gdańska, ma na celu wprowadzenie drugiej jednostki FSRU, zdolnej do wyładunku LNG, składowania i regazyfikacji LNG, z rocznym przepustem na poziomie 4,5 mld m3 gazu.

Po przeprowadzonym przez Gaz-System badaniu zapotrzebowania na dodatkową zdolność regazyfikacji Terminalu FSRU w Zatoce Gdańskiej, stwierdzono znaczące zainteresowanie rynku w tym zakresie. To spowodowało decyzję o wdrożeniu wiążącej procedury open season dla Terminalu FSRU 2.

Dotychczasowy plan Gaz-System, dotyczący Terminalu FSRU, obejmował umiejscowienie pływającej jednostki FSRU w rejonie Gdańska, zdolnej do regazyfikacji na poziomie 6,1 mld m3 gazu rocznie. Obecna, druga faza procedury Open Season dla tego projektu umożliwiła otrzymanie oferty z rynku, obejmującej 100% usług regazyfikacji. Teraz Gaz-System skupia się na zakończeniu tej procedury zgodnie z ogólnymi warunkami realizacji procedury open Season FSRU.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/dzien-otwarty-w-markos-odkryj-tajemnice-produkcji-luksusowych-jachtow-i-nowoczesnych-farm-wiatrowych/

W tym kontekście, Gaz-System rozpoczyna działania mające na celu uruchomienie nowej procedury Open Season dla Terminalu FSRU 2. Głównym celem tej procedury jest potwierdzenie zapotrzebowania na dodatkowe zdolności regazyfikacji przez uczestników rynku, którzy złożą wiążące, długoterminowe zamówienia na korzystanie z usług regazyfikacji Terminalu FSRU 2.

W celu omówienia ogólnych warunków realizacji projektu FSRU 2 oraz zasad przeprowadzenia procedury open season dla FSRU 2, Gaz-System zamierza przeprowadzić konsultacje z zainteresowanymi uczestnikami rynku.

Wszystkich zainteresowanych prosimy o zgłaszanie uwag i komentarzy dotyczących założeń realizacji inwestycji oraz dokumentów regulujących przebieg procedury Open Season FSRU 2, korzystając z kwestionariusza uwag dostępnego na stronie internetowej Gaz-System w zakładce Aktualne konsultacje, do dnia 04.08.2023 r., do godziny 16:00 (CET), na adres: openseason@Gaz-System.pl.

Gaz-System stanowi kluczowy element polskiej gospodarki, odpowiadając za przesył gazu ziemnego, zarządzanie najważniejszymi gazociągami w kraju oraz prowadzenie Terminalu LNG w Świnoujściu.

Źródło: Gaz-System

.pl/category/offshore-energetyka/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Wodowanie ostatniego niszczyciela min typu Kormoran II

    Wodowanie ostatniego niszczyciela min typu Kormoran II

    W gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding 11 grudnia odbyła się ceremonia wodowania i chrztu przyszłej ORP Czajka (606) – szóstego i zarazem ostatniego niszczyciela min typu Kormoran II zbudowanego w tej stoczni.

    Jednostka tym samym domyka najliczniejszą w XXI wieku serię okrętów wojennych tego typu, budowanych w zakładach stoczniowych w Polsce, i formalnie zamyka ważny etap współpracy Marynarki Wojennej RP z krajowym przemysłem okrętowym w segmencie walki minowej.

    Ostatni niszczyciel min proj. 258

    Ceremonia miała klasyczną, marynarską oprawę – z udziałem przedstawicieli władz państwowych, dowództwa MW RP oraz kierownictwa stoczni. ORP Czajka, podobnie jak wcześniej Jaskółka i Rybitwa, przejdzie teraz do etapu doposażania i prób morskich. Do służby planowo wejdzie w latach 2026–2027, zasilając 12. Dywizjon Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu.

    Technicznie niszczyciel min proj. 258 Kormoran II to dojrzała i sprawdzona konstrukcja okrętu walki minowej nowej generacji, zaprojektowana z myślą o realiach Morza Bałtyckiego, ochronie infrastruktury krytycznej oraz działaniach z użyciem systemów bezzałogowych. Program Kormoran II jest jednym z nielicznych przykładów konsekwentnie zrealizowanej modernizacji MW RP w oparciu o polskie stocznie i krajowe kompetencje przemysłowe.

    Nowa jakość w polskim okrętownictwie

    Jak wcześniej szczegółowo opisywał na naszym portalu Tomasz Witkiewicz (materiał archiwalny), Kormorany II wprowadziły do polskiej floty jakościowy skok. Nigdy wcześniej w Polsce nie zbudowano tak dużej jednostki wojennej ze stali amagnetycznej, ani też – po II wojnie światowej – Marynarka Wojenna RP nie dysponowała okrętem należącym do ścisłej światowej czołówki w swojej klasie.

    Wybór technologii kadłuba ze stali amagnetycznej pozwolił Polsce dołączyć do elitarnego grona użytkowników takich jednostek, obok m.in. Niemiec, Turcji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich czy Indonezji, eksploatujących okręty wywodzące się z rodziny typu 332. Proces budowy prototypu ORP Kormoran był kosztowny, ale umożliwił dopracowanie projektu i przejście do realnej seryjnej budowy.

    Zamknięcie linii produkcyjnej w gdańskich zakładach stoczniowych

    Wraz z wodowaniem ORP Czajka, ta linia produkcyjna dobiega końca. I tu pojawia się pytanie, którego nikt głośno nie zadaje: skoro Kormoran II okazał się konstrukcją dojrzałą, seryjnie budowaną i sprawdzoną w służbie, dlaczego przez ponad 12 lat nie znalazł żadnego odbiorcy za granicą naszego kraju?

    Czy ten okręt rzeczywiście „nie nadaje się” na rynki zachodnie, czy raczej nigdy nie podjęto realnej, systemowej próby jego sprzedaży? I co dalej – jaką drogę rozwoju obierze Remontowa Shipbuilding po zamknięciu tej linii produkcyjnej? Do tematu wrócimy po uzyskaniu odpowiedzi władz stoczni dla naszej redakcji.