Grupa Orlen uzyskała 2 nowe obszary koncesyjne na Norweskim Szelfie Kontynentalnym

Grupa Orlen uzyskała 2 nowe obszary koncesyjne na Norweskim Szelfie Kontynentalnym, podał PKN Orlen. Przypadający udział Lotos Norge wyniósł 12,3 proc. w pierwszym przypadku, PGNiG Upstream Norway uzyskał 22,2 proc. Uruchomienie wydobycia węglowodorów z obydwu projektów planowane jest na 2027 rok. 

PKN Orlen informuje, że w dniu 12 grudnia 2022 roku Lotos Exploration & Production Norge wraz z partnerami: Aker BP ASA oraz Equinor Energy AS podjęli ostateczną decyzję inwestycyjną w zakresie zagospodarowania pakietu złóż ropy naftowej i gazu na Norweskim Szelfie Kontynentalnym: North of Alvheim oraz Fulla (w ramach 'Projektu Noaka’). Udział Lotos Norge w tym pakiecie wynosi 12,3 proc, a operatorem na tych złożach jest AkerBP. Zaangażowanie kapitałowe Lotos Norge w realizację Projektu Noaka będzie proporcjonalne do udziału części złóż North of Alvheim oraz Fulla i wyniesie do 2,3 mld NOK, a zasoby wydobywalne przypadające na udział Lotos Norge szacowane są na ok. 39 mln boe. ” – czytamy w komunikacie.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/pkn-orlen-integracja-aktywow-wydobywczych-w-norwegii-potrwa-ok-pol-roku/

12 grudnia PGNiG Upstream Norway wraz z partnerami: Aker BP ASA , Equinor oraz WintershalDEA podjęli ostateczną decyzję inwestycyjną w zakresie zagospodarowania złóż ropy naftowej i gazu na Norweskim Szelfie Kontynentalnym: Fenris (udział PGNiG Norway wynosi 22,2 proc.), Ørn (udział PGNiG Norway wynosi 40,0 proc.) oraz Alve Nord (udział PGNiG Norway wynosi 11,9 proc.), podano także.

„Na wszystkich wskazanych złożach operatorem jest Aker BP, a łączne zasoby wydobywalne przypadające na udział PGNiG Norway szacowane są na 65,3 mln boe. Zaangażowanie kapitałowe PGNiG Norway w realizację projektów Fenris, Ørn i Alve Nord będzie proporcjonalne do udziału tej spółki w poszczególnych złożach i wyniesie w sumie ok. 2,8 mld NOK” – czytamy dalej.

Uruchomienie wydobycia węglowodorów z obydwu projektów planowane jest na 2027 rok. 

Źródło: ISBnews

.pl/category/offshore-energetyka/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Montaż modułu na przyszłym atomowym USS John F. Kennedy

    Montaż modułu na przyszłym atomowym USS John F. Kennedy

    W stoczni Newport News Shipbuilding, należącej do koncernu Huntington Ingalls Industries, 9 grudnia przeprowadzono kolejny istotny etap budowy lotniskowca o napędzie jądrowym USS John F. Kennedy (CVN 79) typu Gerald R. Ford

    Precyzyjne scalanie modułów na przyszłym USS John F. Kennedy

    Widoczne na zdjęciu prace realizowane są już po zakończeniu zasadniczego formowania struktury kadłuba i prowadzone są z wykorzystaniem metody modułowej, od lat stosowanej w stoczni Newport News Shipbuilding. Duże sekcje konstrukcyjne powstają równolegle, a następnie są transportowane do suchego doku, gdzie następuje ich precyzyjne ustawienie i trwałe połączenie z wcześniej zmontowanymi fragmentami okrętu.

    Przejście do etapu wyposażania kadłuba

    Osadzenie górnej części dziobu sprawia, że sylwetka lotniskowca coraz wyraźniej odpowiada docelowemu kształtowi jednostki. Jednocześnie prace stoczniowe przechodzą do etapu zbrojenia okrętu, rozumianego w stoczniowej praktyce jako wyposażanie kadłuba. Obejmuje ono położenie rurociągów, montaż torów kablowych i kanałów wentylacyjnych, układanie kabli oraz wykonywanie kolejnych prac wyposażeniowych.

    Montaż górnego modułu dziobowego należy do najbardziej czytelnych momentów budowy lotniskowca, wyraźnie zmieniających jego sylwetkę i potwierdzających postęp prac stoczniowym. Przyszły USS John F. Kennedy (CVN 79) jest drugą jednostką nowej generacji amerykańskich atomowych lotniskowców typu Gerald R. Ford, a Newport News Shipbuilding pozostaje jedyną stocznią w Stanach Zjednoczonych zdolną do realizacji tak złożonych programów okrętowych.


PolskiplPolskiPolski