W stoczni Remontowa Shipbuilding SA odbyło się dziś podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego holownika Gniewko (H-1), drugiego z serii sześciu holowników dla polskiej Marynarki Wojennej na mocy kontraktu podpisanego w czerwcu 2017 roku. Jednostka odbiła dziś od nabrzeży stoczni i cumuje obecnie w Porcie Wojennym w Gdyni.
W skład komisji zdawczo-odbiorczej wchodzili: Joanna Wiśniewska – kierownik projektu B860/1-6, Marcin Makuc – zastępca kierownika projektu do spraw technicznych, Paweł Bir – kierownik prób zdawczo-odbiorczych i Dawid Rozwadowski – kierownik Działu Kontroli Jakości. W podpisaniu protokołu, z ramienia przedstawicieli zamawiającego – uczestniczył Przewodniczący Komisji Z-O szef Oddziału Techniki Morskiej IMW DG RSZ komandor Zbigniew Micek
Holowniki typu B 860 będą przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadać będą możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.
Holownik Gniewko zasili Dywizjon Okrętów Wsparcia, który jest częścią 3. Flotylli Okrętów z Gdyni.
Obecnie stocznia Remontowa Shipbuilding SA, obok dwóch niszczycieli min, buduje jeszcze cztery holowniki typu B860 dla Marynarki Wojennej RP. Oprócz H-1 Gniewko, do 3. Flotylli Okrętów w Gdyni trafią jeszcze H-2 Mieszko i H-3 Leszko.
H-2 Mieszko (B860/3) jest w trakcie prób na uwięzi, których zaawansowanie przekroczyło 50 procent, H-12 Semko (B860/4) jest wyposażany – trwa montaż instalacji, systemów, okablowania. Próby na uwięzi mają się odbyć wiosną br., podobnie jak wodowania holowników H-3 Leszko (B860/5) i H-13 Przemko (B860/6).
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.