„Hydrograf 17” przypłynął do Gdyni wieczorem 28 sierpnia z Finlandii. Został wyprodukowany na zamówienie Urzędu w fińskiej stoczni Tyovene OY i sfinansowany w 85 proc. przy udziale funduszy unijnych w ramach projektu „Wymiana taboru pływającego Urzędu Morskiego w Gdyni” (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020).
Zastąpi on obecnie pracującego, ponad 60-letniego „Hydrografa 7” i dzięki większej powierzchni pokładu oraz mocniejszemu dźwigowi umożliwi sprawną obsługę oznakowania nawigacyjnego, którego ilość i jakość w związku z budową drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, ulegnie wkrótce radykalnemu zwiększeniu.
Całkowity koszt budowy jednostki wyniósł 18,327 mln zł.
Podstawowe parametry statku:
Długość całkowita: 24,0 m
Szerokość konstrukcyjna: 6,2 m
Zanurzenie maksymalne: 1,4 m
Napęd: silnik wysokoprężny Caterpillar 500kW
Prędkość maksymalna: 12,0 węzłów
Dźwig – Melcal FL30T4 (750 kg przy wysięgu 12 m)
Zasięg przy prędkości ekonomicznej wyniesie minimum 600 Mm, a autonomiczność żeglugi – 5 dni dla 6 osób.
Statek odpowiada wymaganiom Towarzystwa Klasyfikacyjnego Polskiego Rejestru Statków i posiada klasę PRS: * mKM III [1] Lm2
Podpis ER