Kanał Sueski odnotowuje najwyższy w swojej historii miesięczny przychód 

Kanał Sueski odnotował w kwietniu najwyższy jak dotąd miesięczny przychód, uzyskując 629 mln dolarów z opłat za tranzyt statków – poinformowały w niedzielę władze kanału. 

Przychód kanału w kwietniu b.r. był o 13,6 proc. wyższy w porównaniu z przychodem kwietniowym roku ubiegłego.

gen. Osama Rabie, prezes zarządu Kanału Sueskiego

Całkowita liczba statków, które przepłynęły przez 193 km szlaku wodnego łączącego Morze Czerwone z Morzem Śródziemnym, wzrosła o 6,3 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, co dało łącznie 1 929 jednostek. 

Statki płynące przez Kanał Sueski, przetransportowały ładunki o łącznej wadze 114,5 mln ton, co stanowi najwyższy miesięczny skumulowany ładunek netto przechodzący przez jeden z najważniejszych szlaków wodnych na świecie.

Liczba tankowców, gazowców i kontenerowców wzrosła w kwietniu odpowiednio o 25,8 proc., 12 proc. i 9 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Poza negatywnymi skutkami pandemii w transporcie morskim, 23 marca ubiegłego roku, jeden z największych kontenerowców świata „Ever Given” całkowicie zablokował Kanał Sueski. Blokada najważniejszej drogi morskiej pomiędzy Europą a Azją spowodowała unieruchomienie ponad 400 statków, zanim sześć dni później, mogły one popłynąć dalej.

Autor: MD

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.

    Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej

    Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.

    Kontekst incydentu

    Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.

    Deklaracje Teheranu

    Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.

    Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.


PolskiplPolskiPolski