Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Katar szykuje się do morskiej ekspansji. Zamierza zamówić 60 gazowców do przewozu LNG

Taką deklarację złożył katarski minister ds. energii Saad Sherida Al-Kaabi. Agencja Rueters w swojej depeszy powołuje się także na wypowiedź dyrektora generalnego koreańskiego giganta stoczniowego Deawoo Shipbuilding & Marine Engineering. Sung Leep Jung miał powiedzieć podkreślić koreańsko-katarskiego szczytu, że większość jednostek składających się dzisiaj na katarską flotę statków do transportu LNG została zbudowana właśnie w stoczniach koreańskich.

[powiazane1]

Tym samym koncern stoczniowy Deawoo Shipbuilding & Marine Engineering spodziewa się, że zgarnie kontrakty na budowę większości z 60 nowych jednostek, które kupić chcą Katarczycy.

Specjalistyczny serwis internetowy LNG World News podkreśla, że plany budowy potężnej floty gazowców wynikają z planów katarskiej ekspansji na globalnym rynku LNG. Katar zamierza w najbliższej przyszłości zwiększyć produkcję skroplonego gazu aż o 43 proc. w skali roku. Obecnie katarski przemysł produkuje 77 mln ton skroplonego gazu rocznie. Docelowo wolumen ten ma wynosić 110 mln ton.

W planach Katarczyków jest także budowa czterech nowych instalacji skraplających, które będą produkować 32 Mtp LNG dziennie, podaje serwis LNG World News.

[powiazane2]

Na Portalu Stoczniowym już pisaliśmy, że Katar jest obecnie największym producentem i eksporterem skroplonego gazu na świcie. Na pierwsze miejsce w globalnym rankingu próbuje wedrzeć się Australia, co chwilowo udało się się w ubiegłym roku. Katar jest także głównym dostawcom skroplonego gazu ziemnego na rynek polski. Surowiec z tego kierunku stanowi 84 proc. w portfelu zamówień Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa, które sprowadza LNG przez terminal w Świnoujściu.

Podpis: am, LNG World News/Reuters

Udostępnij ten wpis