Kolejne zamówienia dla indyjskiej marynarki wojennej

Indyjska firma Larsen & Toubro otrzymała kontrakt na dostawy armat morskich Teevra 40 dla indonezyjskiej marynarki wojennej. Targi IndoDefence 2022 są miejscem gdzie zawarto wiele kontraktów na dostawy uzbrojenia dla Indonezji. Swój sukces eksportowy odniósł tam indyjski przemysł zbrojeniowy.

Indyjski gigant zbrojeniowy Larsen & Toubro, powszechnie znany jako L&T zawarł kontrakt na dostawę systemów Teevra 40 dla indonezyjskiej marynarki wojennej, co oznacza pierwszy w historii eksport systemu uzbrojenia z Indii do Indonezji. L&T dostarczy system Teevra 40, który trafi na pokład jednego z okrętów desantowych indonezyjskiej marynarki wojennej typu Teluk Bintuni. L&T będzie współpracować przy realizacji kontraktu z indonezyjską firmą obronną BTI Defence, a ta ostatnia zapewni obsługę posprzedażową broni w czasie jego eksploatacji.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/szef-bbn-wyznaczyl-nowego-dyrektora-departamentu-zwierzchnictwa-nad-silami-zbrojnymi/

Typ Teluk Bintuni to okręty desantowe do przewozu czołgów (LST), które są budowane lokalnie dla indonezyjskiej marynarki wojennej. Indonezyjska marynarka wojenna zamierza nabyć łącznie dwanaście okrętów tej samej klasy z pewnymi modyfikacjami w stosunku do okrętu wiodącego w celu zwiększenia jego zdolności. Okręt uzbrojony jest w 1-2 działa Bofors 40 mm oraz 2 wkm kal. 12,7 mm. Z załogą 119 osób, składającą się ze 113 marynarzy i 6 członków załogi śmigłowca, ma wyporność 2300 ton i maksymalną prędkość 16 węzłów. Okręt może przewozić cztery łodzie desantowe LCVP i jest wyposażony w dźwig do załadunku i wyładunku towarów.

Teevra 40 to morski system oparty na lądowym systemie przeciwlotniczym/przeciwrakietowym Sudarshan.Teevra 40 ma maksymalny zasięg ok. 11 800 m. W przypadku celów nawodnych ma efektywny zasięg ok. 3500 m, natomiast w przypadku celów powietrznych efektywny zasięg wynosi ok. 4500 m. Może strzelać różnymi nabojami standardu NATO. Broń posiada pięć trybów pracy, a mianowicie tryb pojedynczego strzału, tryb pełnego automatu, trzystrzałowej serii, oraz serii pięciostrzałowej. Dodatkowo system posiada tryb strzału ostrzegawczego, w którym krzyż celowniczy broni pozostaje na celu, ale pociski wystrzeliwane są na wcześniej ustaloną bezpieczną odległość.

Zakup indyjskiego systemu kalibru 40 mm jest najprawdopodobniej konkurencyjnym w stosunku do opisywanego wcześniej zakupu systemu Leonardo Marlin 40. Wprowadzenie dwóch podobnych systemów może mieć kilka przyczyn. Sprawdzenie i porównanie ich możliwości, polepszenie pozycji negocjacyjnej lub nabycie doświadczeń do konstrukcji własnych rozwiązań.

Czytaj też: https://portalstoczniowy.pl/niemiecki-statek-badawczy-uthorn-wyposazony-w-lodzie-ratunkowe-firmy-markos/

Warto wspomnieć, że indonezyjska flota oprócz nieśmiertelnych armat Bofors 40mm/L70, używa obecnie szeregu armat podobnego kalibru i przeznaczenia, takich jak Rheinmetall Oerlikon Millenium 35 mm, DS 30B REMSIG 30 mm, Marlin 30 i wielu innych (20 mm, 25 mm, 27 mm, 30 mm, 57 mm). Jest to związane z polityką przejmowania jednostek używanych z innych flot i nie zmieniania ich wyposażenia. Wydaje się, że obecnie flota może dążyć do pewnej standaryzacji lub przynajmniej ograniczenia liczby wykorzystywanych wzorów armat i amunicji.

Autor: TDW

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

    Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

    W niedzielę 14 grudnia francuski statek rybacki Fastnet w wyniku utraty napędu i trudnych warunków pogodowych osiadł na podłożu skalnym przy wejściu do portu Dingle w hrabstwie Kerry na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii.

    Awaria napędu i wejście na skały przy Dingle

    Do zdarzenia doszło krótko po opuszczeniu portu Dingle na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii. Francuski statek rybacki Fastnet po awarii układu napędowego utracił zdolność manewrowania. Silny wiatr oraz wysoka fala uniemożliwiły utrzymanie kontrolowanego kursu, w efekcie czego jednostka została zniesiona w kierunku brzegu i weszła na skały w rejonie plaży Bínn Bán, kilka metrów poza osłoniętym akwenem portowym. Pozycja statku w strefie przyboju stwarzała ryzyko dalszych uszkodzeń konstrukcji kadłuba.

    Akcja ratownicza, warunki pogodowe i dalsze działania

    Na pokładzie Fastnet przebywało 14 członków załogi. Po zgłoszeniu sytuacji alarmowej irlandzkie służby ratownicze uruchomiły skoordynowaną akcję, którą prowadziło Valentia Marine Rescue Sub-Centre. Na miejsce skierowano śmigłowiec ratowniczy Rescue 115, samolot poszukiwawczo-ratowniczy oraz jednostki nawodne Royal National Lifeboat Institution i lokalnej straży przybrzeżnej. Załogę podjęto bezpośrednio z pokładu jednostki przy użyciu wciągarki pokładowej śmigłowca irlandzkiej Straży Przybrzeżnej Rescue 115. Wszyscy rybacy zostali następnie bezpiecznie dostarczeni na ląd.

    W rejonie zdarzenia panują trudne warunki pogodowe. Met Éireann wydał ostrzeżenia dla hrabstw Cork i Kerry, wskazując na intensywne opady, wzburzone morze oraz podwyższone ryzyko niebezpieczeństwa dla staków znajdujących się na tych wodach. Równolegle prowadzone są działania związane z oceną stanu technicznego kadłuba Fastnet oraz monitoringiem potencjalnego wycieku paliwa. Na obecnym etapie służby nie potwierdziły wystąpienia wycieku paliwa do pobliskich wód. Jednostka pozostaje pod obserwacją, a jej stan techniczny jest oceniany.