Krótki Cotygodniowy Przegląd Stoczniowy 

KCPS –co to jest? To nowy, krótki Cotygodniowy Przegląd Stoczniowy na łamach Portalu Stoczniowego, przegląd wydarzeń z minionego tygodnia przemysłu stoczniowego. Zaczynamy.

Drodzy Czytelnicy, nadsyłajcie nam informacje, co dzieje się w Waszych stoczniach.

Czwartek

Indyjska marynarka wojenna zwodowała dwa okręty wsparcia – Nistar i Nipur, które zostały zbudowane przez Hindustan Shipyard Ltd w Visakhapatna. 

PGNiG podało, że w stoczni Hyundai Heavy Industries w Ulsan zwodowano statek Grażyna Gęsicka, drugi z gazowców budowanych tej stoczni na zlecenie norweskiego armatora Knutsen OAS Shipping AS, a czarterowanego na rzecz PGNiG.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/poludniowokoreanska-hanwha-group-przejmuje-daewoo-shipbuilding-maritime-engineering-%EF%BF%BC/

Piątek

Damen podpisał umowę z kolumbijskim resortem obrony. O tym szerzej w artykule na PortalStoczniow.pl  https://portalstoczniowy.pl/sukces-damena-w-kolumbii-

Niedziela

Wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk zapowiedział, że w tym roku rozpocznie się budowa pierwszego z trzech zamówionych promów. Dodatkowe umowy przewidują opcję na jeden prom typu ro-pax dla Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM).

Autor: Marcin Szywała

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.

    Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej

    Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.

    Kontekst incydentu

    Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.

    Deklaracje Teheranu

    Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.

    Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.


PolskiplPolskiPolski