Kułeba wzywa UE do jak najszybszego przyjęcia embarga naftowego wobec Rosji 

O jak najszybsze przyjęcie embarga na zakup produktów naftowych Rosji i przystąpienie do rozpatrywania embarga gazowego zaapelował w piątek szef ukraińskiej dyplomacji Dmytro Kułeba na wspólnej konferencji prasowej z szefami dyplomacji państw bałtyckich w Kijowie.

Wzywamy Unię Europejską, by jak najszybciej wprowadziła embargo naftowe wobec Rosji i niezwłocznie przystąpiła do rozpatrywania embarga gazowego. Im szybciej to nastąpi, tym więcej istnień ludzkich zostanie uratowanych i tym prędzej gospodarka europejska uwolni się od zależności od Rosji w sferze energetycznej.

Dmytro Kułeba, szef ukraińskiej dyplomacji

Minister zaznaczył, że idea odłożenia embarga naftowego do końca 2023 albo 2024 roku jest błędna.

Nie wiecie, gdzie będzie Europa pod koniec 2023 roku. Nie tego dotyczy teraz zadanie, lecz tego, jak pomóc Ukrainie jak najszybciej wygrać wojnę i pokonać Rosję. A w tym celu embargo naftowe powinno zostać wprowadzone teraz. Nie myślcie o tym, co będzie w 2023 roku, trzeba go jeszcze dożyć i wszystko może się zmienić. Myślcie o tym, żeby ta wojna nie poszła dalej do Europy i żeby została zatrzymana na Ukrainie.

Dmytro Kułeba, szef ukraińskiej dyplomacji

Media informowały wcześniej, że UE miałaby zaproponować, by Węgry i Słowacja mogły importować rosyjską ropę do końca 2023 roku w ramach istniejących kontraktów, w celu uniknięcia weta tych dwóch krajów wobec sankcji.

Źródło: PAP

.pl/category/offshore-energetyka/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Katamaran Cumulus rozpoczął służbę na Bałtyku

    Katamaran Cumulus  rozpoczął służbę na Bałtyku

    Stocznia JABO z Gdańska oraz biuro projektowe Seatech Engineering zrealizowały projekt specjalistycznej jednostki przeznaczonej do obsługi sieci pomiarowej IMGW na Morzu Bałtyckim. Aluminiowy katamaran Cumulus (SE-216) został zaprojektowany i zbudowany z myślą o utrzymaniu boi meteorologicznych.

    Kontrakt IMGW i zakres projektu

    W cieniu dużych programów w przemyśle okrętowym często umykają projekty o mniejszej skali, lecz nie mniej istotne z punktu widzenia kompetencji krajowego przemysłu stoczniowego. To właśnie one pokazują, że polskie stocznie i biura projektowe potrafią nie tylko realizować zadania seryjne, ale również odpowiadać na wyspecjalizowane potrzeby instytucji państwowych, wymagające precyzyjnego podejścia projektowego i ścisłej współpracy z użytkownikiem końcowym.

    Dobrym przykładem takiego przedsięwzięcia jest budowa jednostki przeznaczonej do obsługi morskiej sieci pomiarowej na Bałtyku. Projekt ten połączył kompetencje gdańskiej stoczni JABO oraz biura projektowego Seatech Engineering, pokazując, że krajowy przemysł stoczniowy potrafi skutecznie realizować wyspecjalizowane jednostki robocze na potrzeby administracji państwowej i badań morskich.

    Aluminiowy katamaran Cumulus w służbie na Bałtyku / Portal Stoczniowy
    Fot. Seatech Engineering

    Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej IMGW podpisał kontrakt na budowę jednostki szkoleniowo-eksploatacyjnej przeznaczonej do obsługi morskiej sieci pomiarowej na Bałtyku. Za budowę odpowiadała gdańska stocznia JABO, natomiast dokumentację projektową opracowało biuro Seatech Engineering.

    Umowę na realizację jednostki podpisano 24 maja 2023 roku. Termin przekazania jednostki zaplanowano na kwiecień 2025 roku. Projektowanie powierzono Seatech Engineering na mocy odrębnego kontraktu zawartego 20 lipca 2023 roku.

    Współpraca stoczni i biura projektowego

    Jak wskazano na stronie Seatech Engineering, wybór biura projektowego poprzedziły prace nad koncepcją jednostki, ukierunkowane na dostosowanie jej do potrzeb IMGW. Jan Wierzchowski, właściciel JABO Shipyard, zwrócił uwagę, że połączenie doświadczeń obu podmiotów pozwoliło na realizację jednostki spełniającej oczekiwania zamawiającego oraz potwierdziło kompetencje stoczni w zakresie budowy wyspecjalizowanych jednostek roboczych.

    W tym samym materiale Adam Ślipy, prezes Seatech Engineering, odniósł się do specyfiki projektowania niewielkich katamaranów roboczych. Zwrócono uwagę na konieczność szczególnej kontroli sztywności skrętnej konstrukcji oraz rygorystycznego nadzoru masy już od etapu koncepcyjnego, co ma kluczowe znaczenie przy tego typu jednostkach wrażliwych na rozkład ciężaru.

    Charakterystyka jednostki Cumulus

    Projekt SE-216 obejmuje aluminiowy katamaran Cumulus o długości 17 metrów i szerokości 9,2 metra. Jednostka została wyposażona w pokład roboczy na rufie, umożliwiający prowadzenie prac związanych z obsługą i utrzymaniem boi pomiarowych rozmieszczonych na Bałtyku.

    Autonomiczność jednostki określono na cztery dni, co pozwala na realizację zadań w promieniu do 400 mil morskich. Załoga katamaranu stanowi cztery osoby. Jednostka została zaprojektowana jako platforma wyspecjalizowana, dedykowana do pracy w ramach morskiej sieci pomiarowej IMGW.

    Nadzór klasyfikacyjny

    Projektowanie i budowa jednostki realizowane były pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków S.A., który pełnił funkcję towarzystwa klasyfikacyjnego dla całego przedsięwzięcia.

    Źródło: Seatech Engineering