Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Prace wykonane statek SYLUR poprzedziło sporządzenie projektu robót geologicznych wraz z jego zatwierdzeniem przez ministra środowiska. W ramach tego projektu wykonano 10 sondowań CPTU, które pomogły określić parametry geotechniczne gruntu in situ oraz 15 otworów geologiczno-inżynierskich. Łącznie wywiercono ponad 475 m.b. otworów pobierając 415 próbek do badań fizyko-mechanicznych. Dodatkowo w każdym otworze wykonano pomiary geofizyczne przy użyciu sondy „PS Logger”. Uzyskane dane pozwolą na określenie warunków geologiczno-inżynierskich badanego obszaru, co będzie miało wpływ na typ posadowienia fundamentów pod przyszłe wiatraki. Ostatnim etapem prac będzie sporządzenie odpowiedniej dokumentacji.
Przypomnijmy, że po modernizacji w 2017 roku SYLUR może pełnić rolę jednostki serwisowej, ratowniczej, badawczej lub specjalistycznej – nie tylko przy pracach związanych z obsługą platform na Bałtyku, ale również przy instalacjach hydrotechnicznych takich, jak rurociągi czy farmy wiatrowe. Podstawowe funkcje SYLURA zostały wzbogacone m.in. o możliwość prac geotechnicznych, układania rurociągów podwodnych z użyciem mobilnego systemu rolkowego (MSR-1). Wbudowany w trakcie stoczniowej modernizacji „moonpool” pozwala na prowadzenie wierceń w dnie morskim. Zbudowany, demontowalny pokład górny przystosowany został do montażu urządzeń wspomagających prace badawcze oraz do montażu systemu RANA AF-2 do obsługi głębokich nurkowań saturowanych. Poprzez „moonpool” można obsługiwać zdalnie sterowany roboczy pojazd podwodny (WROV) oraz różne rodzaje systemów nurkowych.
LOTOS Petrobaltic od 30 lat operuje na Morzu Bałtyckim. W tym okresie firma zdobyła ogromne doświadczenie a także dysponuje odpowiednim zapleczem i środkami technicznymi oraz doświadczoną kadrą mogącą zapewnić pełną, bezpieczną i odpowiadającą międzynarodowym standardom obsługę morskich platform poczynając od wykonania badań pod posadowienie platform i innych budowli hydrograficznych, poprzez obsługę logistyczną wierceń aż po budowę infrastruktury podwodnej i jej konserwację.
[URIS id=14611]
Źródło: LOTOS Petrobaltic