25 kwietnia br. do terminala kontenerowego BCT Portu Gdynia zawinął kontenerowiec MSC Paris. To jednostka znacznych rozmiarów. Mierzy 334 metry długości i 43 metry szerokości. To inauguracja nowego systemu połączeń. Do Portu Gdynia w każdym tygodniu będą zawijać dwie jednostki serwisów oceanicznych, łącząc różne porty Europy Zachodniej, m.in. Antwerpii, Rotterdamu czy La Hevre.
Pierwsze jednostki obsługujące nowe połączenie już wkrótce pojawią się w Porcie Gdynia. 30 kwietnia b.r. statek MSC Carolina – serwisu Australia Express – zacumuje przy nabrzeżu Helskim. Natomiast 1 maja przewiduje się pierwsze zawinięcie MSC India z serwisu East Africa and Indian Ocean Express.
– Decyzja MSC to bardzo dobra wiadomość, która potwierdza zasadność i celowość przebudowy obrotnicy nr 2 w Porcie Gdynia, pogłębienia basenów portowych do 15,5 metra oraz budowy w niedalekiej przyszłości Portu Zewnętrznego. Widzimy, że inwestycje przeprowadzane w Porcie Gdynia stanowią odpowiedź na realne zapotrzebowanie rynku – przekonuje Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA – Rynek Morza Bałtyckiego w dalszym ciągu rozwija się intensywnie i przeładunki kontenerów sukcesywnie rosną. Patrzymy na nasze plany z wielką wiarą w ich realizację – dodaje.